Forumoverzicht All about MTB Beginnershoek e-MTB (Welke keuze)

e-MTB (Welke keuze)

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 08 maart 2018 21:32
Logger Mountainbiker

De canyon had ik ook al beetje in gedachten. Maar voor onderhoud aan de fiets zit je dan beetje vast vrees ik.

Krijgt goede commentaren wel.

Levering naar België zou volgens canyon een probleem zijn, wegens wetgevingen.

Bericht za 10 maart 2018 17:30
Logger Mountainbiker

Vandaag testrit gedaan met specialized Levi turbo Comp.

Moet wel zeggen dat het zeer goed is meegevallen en mooie fiets.
Goede ondersteuning van de brose motor ook.

Enkel mindere afmontage in vergelijking met ghost, Merida.

Maar afmontage is mss ook niet alles !!

Bericht vr 16 maart 2018 07:59
kdr52 Mountainbiker

Hoi aan allen ,
Ik sta op het punt mijn 1 ste e-mtb aan te schaffen en dat zou een 2 de hands cube stereo hybrid 500 pro zijn
met maar 270 km op de teller
Iemand soms enige ervaring ermee of tips

Bericht do 28 jun 2018 17:05
Gem Mountainbiker

Mijn bike: CUBE REACTION PRO Hybrid 29"
Hallo

Ik rij al twee jaar met een cube stereo reaction pro hybrid 500.
Hydraulische remschijven, alu frame, 29" wielen.

Tevreden ben ik wel maar mijn volgende zal geen cube meer zijn. Heb een oogje laten vallen op de Focus Jam2.
Wat mij vooral stoort aan de cube is het kleine tandwiel vooraan die al vlug chainchuk geeft bij ietwat vuiligheid.

Bericht do 28 jun 2018 17:25
rubber-12 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Véél beter dan het ventje erop.
Tot nu toe heb ik (lange) testen gedaan met een Bosch (in een cube) motor en een Brose (in een Rotwild). Groot verschil.
Een Brose ondersteunt veel natuurlijker.
Ik denk er zoeen te gaan kopen in een E-trail bike voor woon-werk, dan kan die ook nog dienen in het bos :-).

Bericht vr 29 jun 2018 15:49
MC Jo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
rubber-12 schreef:
Tot nu toe heb ik (lange) testen gedaan met een Bosch (in een cube) motor en een Brose (in een Rotwild). Groot verschil.
Een Brose ondersteunt veel natuurlijker.
Ik denk er zoeen te gaan kopen in een E-trail bike voor woon-werk, dan kan die ook nog dienen in het bos :-).

Ik denk net hetzelfde. Welke fietsen komen in aanmerking?

Bericht wo 25 jul 2018 10:33
Taos Artwork Mountainbiker

Mijn E-MTB ervaring tot nu toe:

Vorige week een Bergamont E-Contrail 6.0 29 gekocht met een Bosch Performance CX motor met een 500wh accu. Rock Shox Recon RL vooraan, Manitou Radium achteraan, Sram NX PG-113011-42t, Shimano BR-M315 remmen. Nu een 4 tal keer mee gaan rijden, super MTB, Bosch CX systeem werkt zeer goed.

Heb lang gezocht en vergeleken. Alles waar een Impulse (Panasonic) onder zit kan je best vermijden, veel problemen mee. Bosch heeft de minst procentuele uitval en de service hierop is bij een Bosch centrum zeer goed. Yamaha zou ook goed zijn, maar zou meer geluid maken. Volgens alle winkels die ik bezocht heb zou Brose de slechtste service en dienst na-verkoop hebben (zelfs volgens verkopers van het merk).

De modes op de Bosch zijn sinds 2018, ECO, TOUR, E-MTB en TURBO. Op alle een super ondersteuning en heel natuurlijk. Waaronder Turbo echt wel TURBO is als je geen EMTB gewoon bent :-D !

Wat ze ook zegen van een E-MTB, het is dikke fun en als je met andere gewone MTB vrienden gaat rijden zet je hem op ECO of TOUR en dan fiets je gewoon netjes op hun tempo mee zonder ze kwijt te rijden. Dat is is alleszins toch mijn ervaring ermee...

Afbeelding

Vorige

Keer terug naar Beginnershoek