Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
vizionary
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 nov 2014 21:04

Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door vizionary »

Dag mede-bikers

Omdat mijn oude cube Aim (instap model) aan vervanging toe is ben ik al eens raad gaan vragen bij een fietsenmaker.
Ik ben er al zo goed als zeker van dat ik een full suspension wil.
Met name deze Cube stereo: http://www.cube.eu/nl/bikes/fullsuspens ... lack-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk: Is dit een goede fiets?
Ik wil wel graag kwaliteit, maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn.
Wat vinden jullie van de vering vooraan en de demper?
En ook van de derailleurs en de remmen?
Ik ben vooral actief eigenlijk in de racefiets wereld maar de MTB wereld is vrij nieuw voor mij.

Bedankt voor de hulp :-)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door Beny »

Een Stereo in 27,5 met 160mm veerweg?
Dat is Enduro rijden, dat zijn de hevigere Ardennen parcours opzoeken
Is dat hetgeen je met de bike wilt doen?
Indien je een bike zou zoeken om te rijden in het vlakkere, makkelijkere Vlaanderen en je wilt Cube, dan kan je beter gaan voor de AMS 100mm of voor de Stereo 120mm waarbij je met deze laatste in 29er uitvoering ook zeer deftig uwe plan kunt trekken in de Ardennen
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door HolsbeekxG »

Als je hier in België blijft, hoofdzakelijk crosscountry rijdt en toch voor een fully gaat, denk ik dat je beter kan kijken in de richting van een Specialized Epic, Cannondale Scalpel, Canyon Nerve, ... Moest je erg groot zijn (XL, framemaat 21), bij mijn LBS stond van het weekend nog een Epic Comp alu van modeljaar 2014.
vizionary
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 nov 2014 21:04

Re: Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door vizionary »

Ik ga inderdaad veel in de ardennen rijden. Ik ben er bijna ieder weekend.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door geertg »

vizionary schreef:Ik ga inderdaad veel in de ardennen rijden. Ik ben er bijna ieder weekend.
Ik ook maar 160 mm veerweg lijkt mij daar niet nodig. Vind zelf 120 mm al genoeg.
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: Cube Stereo 160 HPA 27'5" 2015

Bericht door HolsbeekxG »

geertg schreef:
vizionary schreef:Ik ga inderdaad veel in de ardennen rijden. Ik ben er bijna ieder weekend.
Ik ook maar 160 mm veerweg lijkt mij daar niet nodig. Vind zelf 120 mm al genoeg.
Misschien is naar ne Specialized Camber (comp Evo) zien? Ook in het groen/geel dit jaar.
Plaats reactie