energie boost tijdens het rijden

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
B@rre
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 21:33
Rijdt met: Cube LDT Comp

energie boost tijdens het rijden

Bericht door B@rre »

Beste mederijders,

Ik zou iets nodig hebben voor onderweg
voor even extra energie te hebben.

Heb ondervonden na mijn eerste lange toer (30km door bos en veld)
dat ik op ongeveer 25km ver leeg ben.

Nu is de vraag wat kan ik eten/drinken om er even weer tegen te kunnen wat help bij jullie.

Extra info meestal heb ik water mee omdat ik niet weet wat al die poederkes doen en werken deze wel

Mvg,
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

aangezien dit je eerste toer is (30km is trouwens nog relatief kort) denk ik dat je gewoon nog conditie moet opbouwen. Verder kan je tijdens het rijden nog iets van snelle suikers ofzo innemen (kan een sportreep zijn of een dextro energy of gewoon een koek)
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

Er betsaan zoveel dingen best is gaan snuffelen bij sportvoeding drank training
Daar word alles beschreven wat het product zoal doet

Belangrijkste is al goed eten voor je vertrekt !!!
Regelmatig eten en drinken onderweg is een must
Als je het voeld is het al te laat natuurlijk dan een gelleke of powerbar zal geen wonderen meer doen
Daarmee staan op ttochten om de zoveel km ook bevoorrading :-?
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Simpel hoor:
* werken aan de conditie
* degelijk ontbijten
* tijdig eten, veel drinken onderweg
* eet eens een banaan onderweg
* oefenen
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Bericht door Lonneke »

voedsel met hoog gehalte koolhydraten, dat is uw brandstof
en zorg ervoor dat je dit tijdig nuttigd
ik eet om het uur iets v koolhydraten, tussen in water met sportdrank
van een simpele banaan schiet ik ook ff beter vooruit
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Je kan beginnen met het eten van peperkoek, sultana koekskes en die kleine dingen. Daarbij genoeg drinken, eventueel een sportdrank (1/3 appelsap en 2/3 water is al goedkoop alternatief).

Zoals altijd niet wachten tot je honger of dorst hebt maar op tijd een stond een klein hapke, slokske nemen.
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Bericht door fros »

zelf geprinte koeken zijn de beste
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

Je lichaam kan zonder probleem 30km verteren op een ontbijt en een liter water. Pas bij trainingen langer dan 2 uur moet er worden gegeten. Als je je na 25km al wat zwakker voelt heeft het meer met de conditie te maken dan het eten. Onderweg kan je altijd een boterham of banaan eten. Bij het thuiskomen binnen het half uur iets eten wat rijk is aan eiwitten om de spieropbouw te bevorderen en wat koolhydraten om je reserves aan te vullen. Als je wil vermageren, niet te veel sportdrank en extra voeding naar binnenkappen. Je zou er van verschieten hoeveel reserves je lichaam in stock heeft en die stock vult zichzelf automatisch aan als je niet elke dag traint.
buck
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 28 mei 2007 17:37
Rijdt met: Lapierre XR 729

Bericht door buck »

Samuel schreef:Je lichaam kan zonder probleem 30km verteren op een ontbijt en een liter water. Pas bij trainingen langer dan 2 uur moet er worden gegeten. Als je je na 25km al wat zwakker voelt heeft het meer met de conditie te maken dan het eten. Onderweg kan je altijd een boterham of banaan eten. Bij het thuiskomen binnen het half uur iets eten wat rijk is aan eiwitten om de spieropbouw te bevorderen en wat koolhydraten om je reserves aan te vullen. Als je wil vermageren, niet te veel sportdrank en extra voeding naar binnenkappen. Je zou er van verschieten hoeveel reserves je lichaam in stock heeft en die stock vult zichzelf automatisch aan als je niet elke dag traint.
bijkomend als je uw lichaam verwent met snelle suikers (sportdrank ed) zal het deze dan ook sneller nodig hebben en minder vlug aanspraak maken op de natuurlijke reserve's die de meeste van ons voldoende hebben :-D
Plaats reactie