Chainsuck bij carbon frame garantie of niet?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Een kras, zelfs een "putje" in carbon hoeft geen total-loss te zijn.. ik denk persoonlijk dat er nogal vaak vanuit word gegaan dat zoiets bij een carbon frame dodelijk is...
Een scheur of breuk is iets anders, en daar zou je Lbs zeker geen risico mee nemen, temeer het frame nog in volledige garantie-periode valt.
Ik neem aan dat dit proper afgehandeld is.
Wat de chain-suck betreft.. dat is idd vreemd om dat zo vroeg te hebben.
Misschien toch wat modder en vuiligheid gezien de tijd van het jaar..
Ooit is er een Cannondale Flash team (nieuw) door O2-bikers getest en die brak 3 kettingen en had een paar keer last van chain-suck doordat het kleine blad verkeerd gemonteerd was (afgeleverd door Cannondale als testmodel) dus alles is mogelijk. DIt werd opgelost door de importeur zelf en ze hebben er een Kmc ketting opgelegd.
Ik denk dat de toekomst zal uitwijzen of er echt iets meer aan de hand is..

Op deze link vindt je nog wat tips van de pro's om chain suck te voorkomen...
http://www.kmcchain.com/index.php?ln=nl&fn=service
Succes met je nieuwe bike.
Abc
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 30 aug 2009 13:16
Rijdt met: cube reaction gtc sl

Bericht door Abc »

Thanx voor de nuttige info.
Gebruikersavatar
Kresj
Mountainbiker
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 19:14
Rijdt met: Kona Dawg dlx

Bericht door Kresj »

Yalta-cruiser schreef: Ooit is er een Cannondale Flash team (nieuw) door O2-bikers getest en die brak 3 kettingen en had een paar keer last van chain-suck doordat het kleine blad verkeerd gemonteerd was (afgeleverd door Cannondale als testmodel)
in zo'n geval is dat toch ook niet te wijten aan uw LBS als ge een complete bike koopt?
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

[/quote]Yalta-cruiser schreef:

Ooit is er een Cannondale Flash team (nieuw) door O2-bikers getest en die brak 3 kettingen en had een paar keer last van chain-suck doordat het kleine blad verkeerd gemonteerd was (afgeleverd door Cannondale als testmodel)


in zo'n geval is dat toch ook niet te wijten aan uw LBS als ge een complete bike koopt?[/quote]

Ik zeg ook niet dat dat zo is...
Ik zeg gewoon dat het kan... een nieuwe fiets kopen waar weldegelijk iets aan scheelt waardoor er iets (in dit geval chainsuck) zou mis lopen.
En dan is de Lbs de contactpersoon tussen de klant en de fabrikant..
Dit zal wel via invoerder etc. moeten gaan in dat geval, maar het zal dan op de beste manier opgelost worden.
En om aan te tonen dat je niets mag uitsluiten.. ook al lijkt het vergezocht.
Plaats reactie