de rode van averbode

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De oks
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 00:42
Rijdt met: cube

de rode van averbode

Bericht door De oks »

Hallo mede mtb'ers,iemand wat ervaring met de rode van averbode?
Heb me vandaag kompleet leeg gereden op de rode van averbode met een gemiddelde van 21,6. kan iemand mij vertellen wat ze van dat gemiddelde vinden? Ben nieuw op het forum en had toch eens graag geweten wat ik waard ben. Moet er wel bij zeggen dat ik het parcour goed ken en al enkele keren gedaan heb. Er is ook 1 beklimming die ik niet op geraak,in testelt kom je van een verhard stuk en moet je rechts het bos is en daar gaat het direkt steil naar boven met diepe groeven en stenen op de grond. Als ik daar achter op men zadel hang voorkom ik dat men wiel doorslipt op een steen maar dan komt men voorwiel omhoog en wijk ik af van men lijn en kom ik terecht in een groef. En als ik recht op de trappers ga blijft men voorwiel op de grond maar slipt men achterwiel weg op de stenen :lol:
Gebruikersavatar
Thomas96
Mountainbiker
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 20:39
Rijdt met: Orbea Oiz M30

Re: de rode van averbode

Bericht door Thomas96 »

De oks schreef:steil naar boven met diepe groeven en stenen op de grond. Als ik daar achter op men zadel hang voorkom ik dat men wiel doorslipt op een steen maar dan komt men voorwiel omhoog en wijk ik af van men lijn en kom ik terecht in een groef. En als ik recht op de trappers ga blijft men voorwiel op de grond maar slipt men achterwiel weg op de stenen :lol:
je moet gewoon op het topje van je zadel gaan zitten :-)
Gebruikersavatar
De oks
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 00:42
Rijdt met: cube

Bericht door De oks »

Heb ik al geprobeerd en ik ga het zeker nog eens proberen maar ik vrees dat dit niet genoeg ga zijn om boven te geraken. Het is echt een lastige beklimming. Iemand ook last van dit probleem op die beklimming? of gehad? bedankt voor de reactie... :lol:
Gebruikersavatar
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 01 dec 2010 19:46

Bericht door jacques-de-mtb'er »

mijne maat rijd ook soms in Averbode, die kan er ook 1 niet op waarschijnlijk dezelfde helling


hier heb je al wat tips over klimmen,...

http://sporza.be/cm/sporza/extra/tips_tactics/1.669013
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

hahaha nu dacht ik dat het over een of ander marginaal dorpsfiguur ging ofzo :-)

je kan dit misschien beter posten bij vaste routes??

ik heb er alvast geen ervaring mee (ook niet met marginale dorpsfiguren btw)
Gebruikersavatar
De oks
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 00:42
Rijdt met: cube

Bericht door De oks »

Deze link is echt de moeite waard. Zal maar eens wat extra trainen om men techniek wat bij te schaven. Ja,dit zal die zelfde beklimming wel zijn. Oef,dan ben ik toch niet alleen hahaha... Als iemand tips heeft om te trainen op techniek mogen ze het altijd posten alvast bedankt.
Gebruikersavatar
De oks
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 00:42
Rijdt met: cube

Bericht door De oks »

joske77 schreef:hahaha nu dacht ik dat het over een of ander marginaal dorpsfiguur ging ofzo :-)

je kan dit misschien beter posten bij vaste routes??

ik heb er alvast geen ervaring mee (ook niet met marginale dorpsfiguren btw)


Ik heb hem niet joske. En ja je hebt gelijk,dit zou niet mis staan bij vaste routes. men excuses :lol:
Plaats reactie