langere stuurpen ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
steven31
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: di 15 mar 2011 23:09
Rijdt met: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Bericht door steven31 »

Kresj schreef:
Sunn Xtreme schreef: Maar hij houd de gewoonte aan van de jaren stilletjes, toen bijna alle mtb rijders met een breed stuur rondreden, vooral ook omdat ze niet beter wisten
groot gelijk jong, die overdreven brede sturen zijn zo jaren '70... #-o
die mannen gelijk Sam Hill, Steve Peat, Gee Atherton etc, zijn ook achterlijk, ze zouden een stuk efficienter en sneller rijden met een smal stuurke volgens mij, minder luchtweerstand ook... =D>

ah btw, ik heb een 760mm stuur op m'n trailbike, 'k zal ook maar eens een ijzerzaag gaan kopen zeker? :lol:
ow man how man hoe dom ben jij wel met zoooon breed stuur man ocharme die bomenen :evil: jij hebt een ketingzaag aan bijde kanten gemonteert zeker van je stuur. a ja want volgens somige kun je zelfs men een 700mm stuur niet tussen de bomen #-o :-D maar voor het plubliek kan het mss wel leuk zijn en heel spektakuleer en spannend om af te vragen of die nog leeft na een ritje met een 580mm stuur naar beneden te vlammen XD :evil:

:-D :-D
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

Sunn Xtreme schreef:

meen je dat?
dan kan hij best ook een zaag bij monteren om voorbij de bomen te geraken. en dan lijkt het al sterk op een motorcross stuur.
Gisteren effe gaan rijden op't parcours van de Belgacom GP en moest aan deze post denken.

In één van de bosjes moet je min of meer langs een draaien bij de start van een klimmetje. Ik rij op voldoende afstand achter een rijder met een smal stuur (58 gok ik), alsof ik voelde dat dat nodig ging zijn.

En't was nodig: tik met stuur tegen de boom, boempatat een meter lager met zijn velo het pad af.

Ik dacht oei, da's daar precies smallekes. Niet dus, met m'n stuur van 68cm reed ik er voorbij zonder zelf te beseffen dat er een boom stond. Blijkbaar draagt mijn breed stuur eerder bij tot betere controle over m'n fiets, waardoor ik bomen zelfs beter kan ontwijken!

Dus nog eens, monteer een breed stuur en ervaar zelf het verschil vooraleer al deze theorieën hier zomaar voor waar aan te nemen.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Sunn Xtreme schreef: je moet ook niet naar Kabush kijken : hij is een uitzondering, maar .....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs Absalon......!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

Zelfs Absolon idd, viel me ook op toen hij frietje stond te bestellen in Stoumont. Niet meteen een smal stuurke waar hij mee rijdt he:

Afbeelding
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

inderdaad....zelfs Absalon heeft het licht gezien..tot vorig jaar steeds met een smal stuur met bar-ends, sinds dit jaar met een breed stuur en hij kan terug winnen :lol:


Nys had ook beter zo'n stuur gebruikt...minder valpartijen :bounce:
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Iemand die weet welk stuur de Julien gebruikt?
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Dacuba schreef:Iemand die weet welk stuur de Julien gebruikt?
Ziet eruit als né FSA K-Force low riser http://www.fullspeedahead.com/products/ ... -Low-Riser

Mor 66cm brred, pff te smallekes :lol:
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Kresj schreef:... zijn zo jaren '70... #-o ... 'k zal ook maar eens een ijzerzaag gaan kopen zeker? :lol:
Dat is inderdaad zo '70, nu zou ge toch een carbonzaag moeten kopen :lol: :lol: :lol:
qinnie
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 02 okt 2010 09:11
Rijdt met: Nog in opbouw

Bericht door qinnie »

LuckyIron schreef:inderdaad....zelfs Absalon heeft het licht gezien..tot vorig jaar steeds met een smal stuur met bar-ends
Een oprechte vraag maar mss wat off-topic: waarom gebruik je bij zo een breed stuur geen bar-ends meer?
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Afbeelding

Fluckiger....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een pak dommerikken precies...

:lol:
Plaats reactie