nieuwe buitenbanden

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc0304
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 12 jul 2010 12:26
Rijdt met: CANNONDALE TRAIL SL 4 RED
Contacteer:

nieuwe buitenbanden

Bericht door marc0304 »

Hallo iedereen,
Ik rijd momenteel op mijn cannondale trail sl4 met semi slicks.
Eén grote miserie want op woon werk al twee keer plat gereden (op drie weken) en nu gisteren gewoon hier in de buurt ook platte achterband.
Dus ik ga nieuwe buitenbanden steken maar welke?
Gezien er op de site hier zoveel info staat (vaak voor mij te technisch) weet ik echt niet wat ik moet laten steken.
Ik wil me ook een beetje informeren alvorens in de winkel te moeten kiezen. Verkopers zijn niet altijd de beste raadgevers is mijn ervaring!
Ik rij woon werk en off road tijdens het weekend gewoon in het bos of eenvoudige vaste parcours of TT. Dus zeker niet het grote moeilijke zware werk. Ik zou het graag houden bij semi slicks zoals nu maar welke?
Iemand sprak over kevlar banden...
Graag jullie ervaring en mening.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Re: nieuwe buitenbanden

Bericht door dejos^^ »

marc0304 schreef:Hallo iedereen,
Ik rijd momenteel op mijn cannondale trail sl4 met semi slicks.
Eén grote miserie want op woon werk al twee keer plat gereden (op drie weken) en nu gisteren gewoon hier in de buurt ook platte achterband.
Dus ik ga nieuwe buitenbanden steken maar welke?
Gezien er op de site hier zoveel info staat (vaak voor mij te technisch) weet ik echt niet wat ik moet laten steken.
Ik wil me ook een beetje informeren alvorens in de winkel te moeten kiezen. Verkopers zijn niet altijd de beste raadgevers is mijn ervaring!
Ik rij woon werk en off road tijdens het weekend gewoon in het bos of eenvoudige vaste parcours of TT. Dus zeker niet het grote moeilijke zware werk. Ik zou het graag houden bij semi slicks zoals nu maar welke?
Iemand sprak over kevlar banden...
Graag jullie ervaring en mening.
Alvast bedankt.
als je een nieuwe biba steekt of je hersteld je biba kijk je dan altijd even je buitenband na ? want een biba gaat plat voor een reden ... doorn , tak , glas kan eventueel door buitenband zijn gegaan en er nog ergens in zitten
Gebruikersavatar
marc0304
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 12 jul 2010 12:26
Rijdt met: CANNONDALE TRAIL SL 4 RED
Contacteer:

Bericht door marc0304 »

kijk je dan altijd even je buitenband na
Ja dat doe ik zeker het was op woon werk één keer voorband en één keer achterband en nu gisteren opnieuw achterband.
Ik heb bij de aankoop de originele banden laten vervangen door semi slicks zonder echt te weten wat ze erop gelegd hadden.....
Totaal geen ervaring en ik denk dat ze gewoon de goedkoopste semi's gekozen hebben.
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

de sammy slick misschien ?
nog redelijk goed bestand tegen lek rijden maar nogmaals
bij fietsen hoort lekrijden als je een beetje logisch nadenkt moet je niet denken dat je over takken losse stenen etc kan rijden zonder ooit 1 keer plat te rijden
of de Furious Fred maar dan wel de raceguard versie
btw : zijn het elke keer grote gaten in je biba of zeer kleintjes ( mss rijd je met te weinig druk in je banden snakebites )
Gebruikersavatar
marc0304
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 12 jul 2010 12:26
Rijdt met: CANNONDALE TRAIL SL 4 RED
Contacteer:

Bericht door marc0304 »

mss rijd je met te weinig druk in je banden snakebites
gezien ik wat gewicht te torsen heb, heb ik maximale druk staan
het zijn kleine gaatjes ik denk van scherpe kiezelsteentjes of kleine stukjes glas. Gisteren was ik gewoon op het fietspad aan het rijden naast mijn zoon.
Ik reed wel tegen de graskant aan......dus waarschijnlijk weer een klein rechtopstaand steentje of glas.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Lost eens uw banden iets , een keihard opgeblazen band word makkelijker doorprikt.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Bericht door vienne »

De Wreter schreef:Probeer dit een keer : http://www.all4bikes.be/ecom/catalog/in ... ers_id=107
Heb daar vroeger ook mee gereden, en nooit problemen gehad...
Momenteel rij ik met slicks van Continental, daar zit zo een beschermstrip binneningewerkt, volgens de papieren natuurlijk.
Heb met deze reeds 2500km's woonwerk en nog ni platgestaan.
De achwalbe marathons, die ik in de winter gebruik, omdat deze een minimaal profiel hebben, zijn ook voorzien van zo een antileklaag inwendig.
Plaats reactie