brede band vooraan of achteraan?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroenie
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 04 aug 2010 23:16
Rijdt met: ziet er na ne rit redelijk vuil uit!

Bericht door jeroenie »

urbambo schreef:
davyduck schreef:

Afbeelding
Uwe mtb is zo oogverblindend mooi dat het mij nu pas opvalt dat hij op een nogal vreemde plaats staat...op een kast...in uw slaapkamer??? :lol:

Dient hij alleen om uw slaapkamer op te fleuren? =P~
was me onmiddelijk opgevallen, samen met de platte banden en de ontbrekende pedalen zal dit dus wss zijn nieuw speeltje zijn!
ma de volgende keer mag je wel uw vuil sokken opruimen die op de kast rondslingeren :lol:
Gebruikersavatar
jeroenie
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 04 aug 2010 23:16
Rijdt met: ziet er na ne rit redelijk vuil uit!

Bericht door jeroenie »

urbambo schreef:
RigolleM schreef:
urbambo schreef:belachelijken eikel me kleutermanieren da je zijt.
En ja ik ben u aan het uitschelden want ge smeekt er om.
Wie is hier de kleuter?
Jij ook ja.
amai gij zijt precies een gefrustreerd manneke! komde thuis iets te kort mss? zoon reactie's horen niet thuis op een forum, waar je onbekend de grote man kunt uithangen, maar waarin F2F de mond nogal serieus krimt in de meeste gevallen!
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

K'zie da de liefde hier weer van t'scherm druipt :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jeroenie
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 04 aug 2010 23:16
Rijdt met: ziet er na ne rit redelijk vuil uit!

Bericht door jeroenie »

KUBA schreef:K'zie da de liefde hier weer van t'scherm druipt :lol: :lol: :lol:
tis bijna valentijn eh! :lol:
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

jeroenie schreef:
urbambo schreef:
RigolleM schreef: Wie is hier de kleuter?
Jij ook ja.
amai gij zijt precies een gefrustreerd manneke! komde thuis iets te kort mss? zoon reactie's horen niet thuis op een forum, waar je onbekend de grote man kunt uithangen, maar waarin F2F de mond nogal serieus krimt in de meeste gevallen!
En als hij me droogweg een zeveraar noemt en beweert dat alleen hij gelijk heeft blijf je weg met je commentaar. #-o

Hoort dat dan wel thuis op een forum?

Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

urbambo schreef:
jeroenie schreef:
urbambo schreef:Jij ook ja.
amai gij zijt precies een gefrustreerd manneke! komde thuis iets te kort mss? zoon reactie's horen niet thuis op een forum, waar je onbekend de grote man kunt uithangen, maar waarin F2F de mond nogal serieus krimt in de meeste gevallen!
En als hij me droogweg een zeveraar noemt en beweert dat alleen hij gelijk heeft blijf je weg met je commentaar. #-o

Hoort dat dan wel thuis op een forum?
Er zijn al genoeg referenties geplaatst, door andere mensen die er veel meer van kennen dingen gezegd en er is al genoeg uitleg gegeven maar toch blijft ge vasthouden aan een scheve logica om u gelijk te krijgen.
Dan schiet er niet veel meer over dan u te negeren. Van mij mag iedereen gerust kritiek geven en ik heb niet altijd gelijk. Maar dan moet ge wel ook 'lezen' wat andere er over te zeggen hebben en eens goed nadenken voor ge zelf dingen op een forum plaatst. En niet pissig worden als mensen met meer kennis/ervaring u tegenspreken.
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

locust schreef:
urbambo schreef:
jeroenie schreef: amai gij zijt precies een gefrustreerd manneke! komde thuis iets te kort mss? zoon reactie's horen niet thuis op een forum, waar je onbekend de grote man kunt uithangen, maar waarin F2F de mond nogal serieus krimt in de meeste gevallen!
En als hij me droogweg een zeveraar noemt en beweert dat alleen hij gelijk heeft blijf je weg met je commentaar. #-o

Hoort dat dan wel thuis op een forum?
Er zijn al genoeg referenties geplaatst, door andere mensen die er veel meer van kennen dingen gezegd en er is al genoeg uitleg gegeven maar toch blijft ge vasthouden aan een scheve logica om u gelijk te krijgen.
Dan schiet er niet veel meer over dan u te negeren. Van mij mag iedereen gerust kritiek geven en ik heb niet altijd gelijk. Maar dan moet ge wel ook 'lezen' wat andere er over te zeggen hebben en eens goed nadenken voor ge zelf dingen op een forum plaatst. En niet pissig worden als mensen met meer kennis/ervaring u tegenspreken.
Hoe zou jij nu kunnen weten hoeveel kennis/ervaring ik heb?

Enfin, ik heb hier nog wat posts gelezen en ik merk dat de meningen flink verdeeld zijn. Ik zou dus niet weten waarom ik zou moeten geloven dat alleen een dikke voorband vooraan goed zou zijn.

Toegegeven, de vergelijking met een crossmotor gaat niet op omdat er evenveel verschillen als gelijkenissen zijn met een mtb.
Maar mijn mening is niet gebaseerd op crossmotorlogica, maar wel zuiver op mijn eigen ervaringen op vlaamse modder omstandigheden. (of "cyclocross" omstandigheden zoals jij ze liever noemt...)

met een smallere band vooraan snijd ik zonder problemen door moddersporen, ook als hij hard opgepompt is. Doordat ik hem harder mag oppompen en doordat hij smaller is kom ik ook op asfalt nog goed vooruit.
Ook op andere losse ondergronden kan ik me met die smalle voorband goed uit de slag trekken.
Alleen op zand ben ik er niks mee omdat die smalle band dan veel te diep in het zand ploegt.

Met een dikke voorband schuif ik in de modder alle kanten op, tenzij ik met lage bandendruk rijd, maar dan kom ik op asfalt geen meter vooruit en moet je ook opletten voor 'snakebites'.

Ik heb dit weekend nog eens aan den lijve ondervonden hoe slecht een te hard opgepompte dikke voorband wel rijdt in moddersporen.
Ik ging een toertje rijden met mijn nieuwe mtb waar dikke schwalbe rapid rob 2.25 banden op zitten.
Het was mijn bedoeling om met mijn nieuwe fiets weg te blijven van vuile off-road stukken, maar ik kon het niet laten... #-o
Ik had al enkele schuivers gemaakt en had dus al beter moeten weten. de laatste schuiver deed me in een 2 meter diepe beek belanden... met een verstuikte enkel en knie, wat blauwe plekken en een schaafwond als gevolg.

Dit heeft niets te maken met logica of wetenschap, maar wel alleen met mijn eigen ervaringen.
Niemand is verplicht om het te geloven of er belang aan te hechten hé. [-X

Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Wat ik vooral mis in uw uiteenzetting is waar deze gebruikerservaringen zijn opgedaan?

Rapid Robs hebben die niet het profiel van een oude Racing Ralph, maw een droog weer bandje! Dus in combinatie met 2.25 en hard oppompen... Tja, ... :roll:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

RigolleM schreef:Rapid Robs hebben die niet het profiel van een oude Racing Ralph, maw een droog weer bandje! ...
Jep die Rapid Rob is inderdaad een vorige versie Racing Ralph.
Die oude RaRa's stonden standaard op m'n Cube (in den tijd) maar vooraan heb ik die er snel afgezwierd. Absoluut geen grip met die rubbers als het vettig ligt.

Vanavond m'n 2.4 Mountain King eens monteren vooraan... :-)
Achteraan blijf ik bij m'n 2.3 Barro Mountain

En wees eens vriendelijk voor elkaar. Elkaar anoniem wat uitkakken. Pfft
Hou het tof! :wink:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

urbambo schreef: ...
Met een dikke voorband schuif ik in de modder alle kanten op, tenzij ik met lage bandendruk rijd, maar dan kom ik op asfalt geen meter vooruit en moet je ook opletten voor 'snakebites'.

Ik heb dit weekend nog eens aan den lijve ondervonden hoe slecht een te hard opgepompte dikke voorband wel rijdt in moddersporen....
pompje meenemen onderweg.
Op asfalt even wat druk bijblazen en in het bos wat aflaten...
Plaats reactie