Rijden in de sneeuw

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crosskonijn
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 25 aug 2010 09:47
Rijdt met: twee wielen, een frame, en nog wat andere onderdeeltjes
Contacteer:

Bericht door crosskonijn »

freezy schreef:Voila zie, ik heb me gisteren eens bezig gehouden met een oude band om te vormen tot winterband.
uw spikes zijn wel echt aan de lange kant. hopelijk zal het je niet meer problemen geven dan met een gewone band... succes alvast
Gebruikersavatar
_Nico_
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 22 sep 2009 11:10
Rijdt met: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)
Contacteer:

Bericht door _Nico_ »

Rijden in de sneeuw en ijzige wind is:
- uw benen insmeren met 'hot balsem' en branderige benen hebben in de douche na de rit, zelfs met het water op 25°c
- warme benen hebben dankzij hete balsem en twee lange broeken, maar dan nog een bevroren neuspunt hebben en vastgevroren snot
- 40km geconcentreerd rijden op verraderlijke ijsplekken en toch rechtblijven, om dan pas onderuit te gaan bij het terug oprijden van uw oprit, terwijl er volk voor uw huis staat :oops:
Wel veel plezier gehad voor de rest :lol:
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

crosskonijn schreef:
freezy schreef:Voila zie, ik heb me gisteren eens bezig gehouden met een oude band om te vormen tot winterband.
uw spikes zijn wel echt aan de lange kant. hopelijk zal het je niet meer problemen geven dan met een gewone band... succes alvast
Zou ze persoonlijk ook iets korter houden, veel moeten ze niet uit zitten om hun werk te doen.
Wel goed gevonden en ben wel benieuwd naar de rij ervaringen.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

freezy schreef:
Mc Mudface schreef:En dan notubes erin? Is dat gemakkelijk dicht te krijgen?
Ik ga enkel nog de kopjes van de schroeven inspuiten met een heel beetje siliconen en daarna idd NoTubes erin. Hopelijk lukt het, als dat niet gaat schaf ik mij bovenstaande Schwalbe banden aan. Zien er ook nog goed uit qua profiel.

Duw je bij het rijden die vijzen niet gewoon terug naar binnen ? Je hebt toch geen verstevigde nop voorzien ?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

P° schreef:
Duw je bij het rijden die vijzen niet gewoon terug naar binnen ? Je hebt toch geen verstevigde nop voorzien ?
Dat zal de test uitwijzen, bij een druk van 2 bar en rechtdoor rijden raken ze net niet de grond. Misschien doe ik er nog een mm of 2 af naargelang de test uitwijst, ideaal zou zijn om ze eens te testen op een dichtgevroren vijver. :-D Offroad zie ik eigenlijk geen problemen maar wel bij bochten op asfalt.

Noppen zijn niet verstevigd, enkel wat siliconen langs de binnenzijde voor de afdichting en ook wat om de schroef tegen te houden. De schroef zit zo'n 8-9mm in het rubber en steekt er nu nog 5mm uit.
Gebruikersavatar
Crashtestdummy
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 15 nov 2010 00:45
Rijdt met: eats mud

Bericht door Crashtestdummy »

Je kan het geheel best verstevigen door langs de binnenkant van de band een soort duck tape op te plakken en dan met een binnenband te rijden (zorgen dat je binnenband genoeg talkpoeder rond zich heeft). Je kan ook een binnenband openknippen en die als versteviging gebruiken rond je normale binnenband.
Ik wist eigenlijk niet dat dit lukte met notubes.
SlowOne
Mountainbiker
Berichten: 226
Lid geworden op: za 07 jun 2008 21:34
Rijdt met: Rotwild R.R2 HT

Bericht door SlowOne »

_Nico_ schreef:Rijden in de sneeuw en ijzige wind is:
- uw benen insmeren met 'hot balsem' en branderige benen hebben in de douche na de rit, zelfs met het water op 25°c
- warme benen hebben dankzij hete balsem en twee lange broeken, maar dan nog een bevroren neuspunt hebben en vastgevroren snot
- 40km geconcentreerd rijden op verraderlijke ijsplekken en toch rechtblijven, om dan pas onderuit te gaan bij het terug oprijden van uw oprit, terwijl er volk voor uw huis staat :oops:
Wel veel plezier gehad voor de rest :lol:
Grappig maar ozo herkenbaar :-D
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

_Nico_ schreef
een bevroren neuspunt hebben en vastgevroren snot
Met een fleecebuff kan je dat vermijden.

De warmte van de adem die je uitblaast in die buff verwarmt heel je nek en grotendeels je gezicht.

Ik zou echt niet meer zonder willen rijden als het zo koud is.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

hier in Beffe - Rendeux ligt er ook zo'n 20 cm sneeuw en morgen toch eens een ritje pogen te maken zijnde het roadbook van Dochamps met mijne copain John Meurs.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

urbambo schreef:_Nico_ schreef
een bevroren neuspunt hebben en vastgevroren snot
Met een fleecebuff kan je dat vermijden.

De warmte van de adem die je uitblaast in die buff verwarmt heel je nek en grotendeels je gezicht.

Ik zou echt niet meer zonder willen rijden als het zo koud is.
Dat wordt toch nat rond je bek en je neus ?
Plaats reactie