Wat meenemen op training/toertocht

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Mistersvekke
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 03 feb 2010 11:29
Rijdt met: Kona Hei Hei Supreme/ Kona Kahuna/ Scott Addict 10
Contacteer:

Wat meenemen op training/toertocht

Bericht door Mistersvekke »

Ik ben vorig jaar beginnen te mountainbiken en ik wil wel af en toe eens een toertocht meepikken. Tot nu toe bepertke het rijden zicht tot wat in de bos en op de baan, tochtjes van een 25a30 km. Ik nam meestal gewoon 1 of 2 drinkbussen water mee ( afhankelijk van het weer ) en omdat het hier in de buurt was eigenlijk nooit iets mee van onderdelen of gereedschap.

Nu mijn vraag is, wat nemen jullie zoal mee op training of TT van onderdelen, gereedschap, voeding, drank etc.?
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

ik pak een kameelenzak met twee liter water . een binneband co2 pompje en een gelke van isostar
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

idem als hierboven +
- multitoolke
- enkele spanbandjes (colsonbandjes)
- paar chirurgenhandschoentjes (met vettige pollen fietsen na herstellingswerken is niet aangenaam, wegen niks en nemen geen plaats)
- pas + siskaart + lidkaart bond+ wat kleingeld
- GSM
- GPS
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

binnenband
pomp
multitool
kettingsnelsluiting
spanbandjes
bandenafnemers
BBB bandenplakkers + klein stukje schuurpapier
extra lap binnenband/stuk vezeldoek (om schuur in de buitenband te kunnen stoppen)
Past allemaal perfect in zo een Pro 750ml bus.
Red Rockrider
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 jun 2010 21:07
Rijdt met: Rockrider 5.3

Bericht door Red Rockrider »

Hello iedereen,
Ik ben een verwoed loper geweest maar wegens kwetsuren is het niet meer mogelijk om die sport uit te voeren, dus ben ik ga biken. Heb een Rockrider 5.3 gekocht (gekregen van vrouwtje) en tot hiertoe heb ik ongeveer 2.300 km meegereden. Maar na verschillende parkoeren hebben gedaan in Antwerpen, Limburg en VlaamsBrabant, zou ik graag willen een marathon rijden tegen volgende seizoen in Ardennen. Kan iemand mij een trainingsschema bezorgen hoe ik om een marathon op deftige wijze zou kunnen uitrijden (verschillende). Groetjes uit Ranst
Gebruikersavatar
OG_Mike
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 17:22
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 2010

Bericht door OG_Mike »

Red Rockrider schreef:Hello iedereen,
Ik ben een verwoed loper geweest maar wegens kwetsuren is het niet meer mogelijk om die sport uit te voeren, dus ben ik ga biken. Heb een Rockrider 5.3 gekocht (gekregen van vrouwtje) en tot hiertoe heb ik ongeveer 2.300 km meegereden. Maar na verschillende parkoeren hebben gedaan in Antwerpen, Limburg en VlaamsBrabant, zou ik graag willen een marathon rijden tegen volgende seizoen in Ardennen. Kan iemand mij een trainingsschema bezorgen hoe ik om een marathon op deftige wijze zou kunnen uitrijden (verschillende). Groetjes uit Ranst
Je kan hiervoor best een eigen topic starten of m.b.v. de zoekfunctie een antwoord op je vraag zoeken.
Jan44
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 08 jun 2010 13:34
Rijdt met: Gazelle

Bericht door Jan44 »

-JP- schreef:binnenband
pomp
multitool
kettingsnelsluiting
spanbandjes
bandenafnemers
BBB bandenplakkers + klein stukje schuurpapier
extra lap binnenband/stuk vezeldoek (om schuur in de buitenband te kunnen stoppen)
Past allemaal perfect in zo een Pro 750ml bus.
Dit is een goede lijst. Ik vergeet vaak een multitool mee te nemen, dit kan erg handig zijn! Bedankt!
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

Waarom die spanbandjes?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

KRZA schreef:Waarom die spanbandjes?
Om iemand te handboeien :lol:
Ik heb ook een kniptang mee om haar terug los te maken :-)
Gebruikersavatar
MX DUDE
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 20:24

Bericht door MX DUDE »

Binnenband
Bandenlichtertjes
Co2 pompjes(2)
Inbus-sleuteltje
Kettingpons
Gsm
en vanaf nu dus ook spanbandjes,altijd handig :lol:
Plaats reactie