Downhill/Freeride beginner

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
Hans 'sire' Debulpaep
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 15:58
Rijdt met: Cannondale Trail SL

Downhill/Freeride beginner

Bericht door Hans 'sire' Debulpaep »

Sinds kort ben ik let de mountanbike beginnen rijden. Leuke tochtjes zijn interessant voor de conditie maar het naar beneden knallen ligt me toch net iets meer. Is er iemand die mij ergens iets of iemand kan aanraden om mee te gaan om het downhillen wat onder de knie te krijgen/leren? Ik ben van plan om in de zomer lessen te volgen in Tignes. Iemand hier meer kennis of ervaringen mee??
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

In de ardennen zijn er wel een hoop tracks. Malmedy is fijn vanwege de lift, maar er is ook huy, chaudfontaine, namur, ... Er is best keuze genoeg, overal in de Dardennen liggen wel tracks. Tignes schijnt de moeite te zijn (zelf nog niet geweest). Korter bij huis zijn Winterberg en Lac Blanc ook twee deftig uitgeruste bikeparks die voor beginners vlot toegankelijk zijn.

btw, toevallig geen familie van de bulpaeps van ternat?
Hans 'sire' Debulpaep
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 15:58
Rijdt met: Cannondale Trail SL

Bericht door Hans 'sire' Debulpaep »

Wss ergens verre familie van ja :) maar in Ternat heb ik naar mijn weten geen familie wonen (zijn wel verschillende varianten op mijn achternaam). Maar ik ben aan het uitzoeken voor een stamboom :) so I'll let you know ;-).

ben jezelf een downhiller? Raad je aan om gewoon zelf wat te gaan biken of kan je op die plaatsen "lessen" pakken ofzo? Alleen is ook maar alleen he :).. heb wel nog geen downhill bike ofzo, dus vandaar ik eerst alles wat uitzoek. Wss eerst wat knallen met mijn cannondale..
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

IN Winterberg / Lac blanc kan je perfect zo'n bike huren.
Lessen zijn niet per se nodig, maar kan. Gewoon rijden zou ik zeggen, bijleren doe je zo wel.
Benani
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 20:51
Rijdt met: Specialized S-works Enduro 29 2015 , C'dale Scalpel C2 29er 2012, Radon Slide 130 29 2014

Bericht door Benani »

Ben des tijds ook begonnen met een weekendje Winterberg, was meteen verkocht! Dan op t gemakske een Bike gezocht. Over lessen zou ik nie direct inzitten, gewoon gaan biken, en zo leer wel een en ander. Enne idd alleen is maar alleen, meestal proberen we minimaal met 2 te zijn als we gaan biken! Veel plezier !

Greetz
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Hubertje schreef:IN Winterberg / Lac blanc kan je perfect zo'n bike huren.
= geen aanrader. Niks onderhouden of afgesteld en mede daarom véél te duur voor hetgeen het is.
Benani
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 20:51
Rijdt met: Specialized S-works Enduro 29 2015 , C'dale Scalpel C2 29er 2012, Radon Slide 130 29 2014

Bericht door Benani »

Lac Blanc is idd geen aanrader om een bike te huren, zwaar overpriced en de bikes zijn ware wrakken. Versleten banden, slechtwerkende remmen... En denk 60 of 70 € om er eentje te huren. Winterberg daarentegen is een stuk beter.Prijs weet ik niet zo goed meer maar de bikes zijn stukken beter dan in Lac Blanc.

greetz
Gebruikersavatar
StainlessStyles
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: za 10 mar 2007 09:48
Rijdt met: Specialized Bighit-Rocky Mountain Slayer50

Re: Downhill/Freeride beginner

Bericht door StainlessStyles »

Hans 'sire' Debulpaep schreef:Sinds kort ben ik let de mountanbike beginnen rijden. Leuke tochtjes zijn interessant voor de conditie maar het naar beneden knallen ligt me toch net iets meer. Is er iemand die mij ergens iets of iemand kan aanraden om mee te gaan om het downhillen wat onder de knie te krijgen/leren? Ik ben van plan om in de zomer lessen te volgen in Tignes. Iemand hier meer kennis of ervaringen mee??
Beste,

Misschien is dit interessant voor u!
http://www.filthytrails.be/NEW/EN/NEWS/ ... ge=1&id=19

Goede huurfietsen incl. 'freeride'mtb-training(en) en meer, voor beginners.

Lees het eens op uw gemak door!

Als u nog vragen heeft, stuur deze dan aub naar styles@filthytrails.be

Gegroet,


.S.
Plaats reactie