Switchbacks DH in Malaga

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door den wakkere bakker gits »

_alain_ schreef:Wat fiets pak je mee?
in het bikepark gaan we er ene huren.
Voor de andere ritten rij ik er met men scott spark maar in het park zal de veerweg onvoldoende zijn denk ik
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door Wollie »

En ik ga mijne Epic met Roval wielkes ook best langs de kant laten staan en een enduro bike huren :) . Een beschermend vest en knie/scheenlappen gaan wel mee.

Mijn eerste kennismaking met echte enduro/DH :) :) en dat na 15 jaar biken.

Hopelijk heb ik de smaak niet te pakken #-o of er zou volgend jaar wel eens een 3de fiets kunnen bijkomen [-o<
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door den wakkere bakker gits »

:bounce: :bounce: :bounce:
Wollie schreef:En ik ga mijne Epic met Roval wielkes ook best langs de kant laten staan en een enduro bike huren :) . Een beschermend vest en knie/scheenlappen gaan wel mee.

Mijn eerste kennismaking met echte enduro/DH :) :) en dat na 15 jaar biken.

Hopelijk heb ik de smaak niet te pakken #-o of er zou volgend jaar wel eens een 3de fiets kunnen bijkomen [-o<
=P~ =P~ =P~

filthy trails hebben ze doorstaan wouter misschien toch es proberen ik zal filmen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door _alain_ »

Malaga is wel niet te vergelijken met Filthy Trails...
bikepark != bikepark.

Maar jullie gaan niet met een organisatie?
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door den wakkere bakker gits »

_alain_ schreef:Malaga is wel niet te vergelijken met Filthy Trails...
bikepark != bikepark.

Maar jullie gaan niet met een organisatie?
bedoelde ik eigenlijk ;)
Heb die gast van switchback gecontacteerd voor huur fietsen en wanneer hij tijd heeft voor ons. De rest regelen we zelf. We logeren bij mensen in Coïn. Voor de 2e maal. http://www.finca-la-toronja.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door _alain_ »

Als je Michael bedoelt,
vraag hem dan om die dag niet naar de Sram track te gaan.
Die is erg bruut, daar heb je als beginner niet veel lol (die is voor mij ook op het randje..).
Als hij kan en wil, El Chorro is een prachtige streek met mooie track, maar het meeste plezier heb ik gehad op de Ridiculator.

Alleen hoop ik dat zijn huurfietsen er wat beter aan toe zijn dan destijds.. Die waren echt niet in beste staat. (behoorlijk afgeragd).
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door den wakkere bakker gits »

_alain_ schreef:Als je Michael bedoelt,
vraag hem dan om die dag niet naar de Sram track te gaan.
Die is erg bruut, daar heb je als beginner niet veel lol (die is voor mij ook op het randje..).
Als hij kan en wil, El Chorro is een prachtige streek met mooie track, maar het meeste plezier heb ik gehad op de Ridiculator.

Alleen hoop ik dat zijn huurfietsen er wat beter aan toe zijn dan destijds.. Die waren echt niet in beste staat. (behoorlijk afgeragd).
Tja die ridiculator al bekeken en zie ter mij idd wel fun uit denk zelfs dat we zulke gedaan hebben in gran canaria. met onze Fully's.
bedankt voor de info allesinds ;)
als je mijn niveau wil inschatten je vind vele filmpjes hier https://vimeo.com/user11052899" onclick="window.open(this.href);return false;
of bij buffel stefaan op You tube ;) kijk er wel naar uit opnieuw een grens te verleggen ;)
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door _alain_ »

Dit is de Sram track,
en die cam staat niet te los ;-)
" onclick="window.open(this.href);return false;

De naam komt omdat Sram er zijn (blackbox) veringen komt testen, en dan weet je al dat het geen vlak ritje gaat worden.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door den wakkere bakker gits »

_alain_ schreef:Dit is de Sram track,
en die cam staat niet te los ;-)
" onclick="window.open(this.href);return false;

De naam komt omdat Sram er zijn (blackbox) veringen komt testen, en dan weet je al dat het geen vlak ritje gaat worden.
da zal idd niet voor ons niveau zijn. :)
Als ik de geometrie van een downhill bike+ het strekken van zen rechter been bekijk is mijn enige conclusie dat het wel erg steil naar beneden is =P~ =P~ zou toch es willen gaan kijken ernaar en es kijken wat ik wel en wat niet durf erop :)
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Switchbacks DH in Malaga

Bericht door _alain_ »

In die bocht op ca 50sec heb ik mijn schouder naar de kl#ten gevallen, tegen zeker 15kmh :lol:
Het is gewoon de combinatie van los zand met dikke stenen en op bepaalde punten redelijk steil die het moeilijk maakt.

Het is niet het probleem van niet durven, het is het probleem van een goede snelheid erop te halen en plezier te hebben.
Als je toch je portie stenen wil hebben, bij de start van de riduiculator kan je ook even de andere kant op en de rocadillo rijden.
En die naam zegt ook voldoende.

Zicht op Malaga en de zee, dit is de aanloop
Afbeelding

rocadillo, losse stenen in los zand...
Afbeelding

sessioning
Afbeelding
Laatst gewijzigd door _alain_ op za 18 jan 2014 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie