Overzicht BMX oefenterreinen....

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

MX jorgy schreef: Ne bmx aanschaffen hé,en daarmee bedoel ek gene freestyle maar een wedstrijd bmx.Is veel lichter dan de freestyle en dan begint de fun :lol:
waarom MOET ik ne bmx aanschaffen om op een parkoerke te rijden waar ik niets mis doe?

Ik wil niet met kleine wielen rijden, ik wil niet in ne club, ik wil geene trainer, ik wil geen competitie rijden,... ik wil me gewoon amuseren op een flow trackske, aka ne race track. En blijkbaar is dat een probleem.
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Zelfde verhaal hier in Dessel.
Kom er van de zomer aan met de jackal , t'was geen training of niks.
Wat wat sprintjes aan het trekken vanop de startberg en over de eerste. Komt er ne flauwe plezante van het bestuur mij aft parcour zetten. Zelf probeerde ik dan nog fatsoenlijk te zijn tege die man en te zeggen dat ik af en toe aan 4x deed en dat dit een leuk alternatief was zodat ik niet altijd naar Malmedy/Houffa/Bouge moest.

" Gij moet tege mij ni zegge wa'k moet toelate ventje , en ik weet heelder goe was fowrcros is , maakt da ge wegzijt of we late de police komen"

Ik begin een beetje heel het race-bmx wereldje te haten eigelijk door hun belachelijke , onbestaande regels zoals Cheeta al aanhaalde.

Dus aan de bmx race boys die zoveel problemen hebben met een ht:

Ja jullie zijn flikkers , en ik schijt op jullie <3
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Volgens de site van Bmx bekaf ( Aarschot ) moogde er nieens me ne dirt bmx of nen freestyle bmx rijden #-o .

Al vele keren iemand van het bestuur tegengekomen en gelukkig doen ze er niet moeilijk over.
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

bram DR schreef:Volgens de site van Bmx bekaf ( Aarschot ) moogde er nieens me ne dirt bmx of nen freestyle bmx rijden #-o .

Al vele keren iemand van het bestuur tegengekomen en gelukkig doen ze er niet moeilijk over.
Ik word er anders onmiddelijk afgesmeten. Met een dirt bike en alle nodige bescherming enzo... :-?
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

raar want toen ik er was, was er training en ware er 2 man me hunne dirt bike aant rijde. En der was een stuk of 5 man van het bestuur daar. Heb wel is gzn da ze er iemand afsmete die me zijne auto op afstandsbediening bzg was
Gebruikersavatar
frykt
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 16 feb 2006 18:04
Rijdt met: DEVINCI Troy

Bericht door frykt »

bram DR schreef:Heb wel is gzn da ze er iemand afsmete die me zijne auto op afstandsbediening bzg was
tja, da komt omdat er grove noppenbandjes op zitten...
Marki
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 16:28
Rijdt met: Cannondale Rush 5

Bericht door Marki »

Ook in Ravels doen ze er heel moeilijk om.
Als je daar met een dirt bike komt en ze zien je, dan mag je ook meteen vertrekken.
Daarom vroegen we laatst "Waarom mogen we er niet op". Hiervoor hadden ze een belachelijk antwoord: "Omdat er dan binnenkort allemaal mensen met brommers hier rijden." Waar slaat dit op? Zulke mensen weten toch niet het verschil tussen een bmx en een dirt bike. Dat ze een grens moeten trekken is heel logisch, maar daarom alleen bmx fietsen er op laten rijden?
Ik heb meer het gevoel dat die mannen gewoon in hun kleine wereld zitten en dat ze niet meer open staan voor andere mensen.

Wel spijtig dat ze zo doen, zo krijgt iedereen een afkeer van hun.
cheeta
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 nov 2009 15:24
Rijdt met: Batavus Buster '93

Bericht door cheeta »

Op zich kan het begrijpen dat verenigingen regels opstellen voor het gebruik en daar enigszins op toezien. Daar zijn op zich ook goede redenen voor aan te voeren...

Zo leidt eenderwelk (dus ook BMX) gebruik wanneer de toplaag zacht is ten gevolge van overmatige regenval, vorst die uit de grond komt, etc... tot een gigantische berg onderhoud, waar wel de vereniging en haar leden voor opdraait en niet de 'toevallige passant'.

Ook gemotoriseerd gebruik, gebruik met stadsfietsen die op veel hindernissen gewoon 'vast' lopen, e.d. resulteren doorgaans toch in vorm van schade, waar diezelfde vereniging voor opdraait.

Waat het (mij) alleen omgaat is dat een categorie fietsen wordt uitgesloten:
a) die als cruiser gekwalificeerd zouden kunnen worden,
b) die echt niet meer schade aanrichten als een BMX
c) die gemaakt zijn om mee te springen, etc...

De grondslag hiervoor lijken mij regels te zijn die ooit opgesteld zijn en nu gemakshalve gekopieerd worden. Mij ontgaat zoals reeds gesteld de achtergrond, temeer daar ze deels gewoon lijnrecht op het UCI rule book lijken te staan (onwetendheid?).

Maar zoals gezegd, misschien dat er een hele valide reden voor is die ik geheel over het hoofd zie. Maar dan zou ik die graag vernemen...


Ik heb in Aarschot eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand zich ergens over druk maakte en als je ziet wat daar af en toe rondrijdt en hoe... [-o<


Heb overigens helemaal niets tegen BMX race / racers (da's je halve verleden wensen uit te gommen) en ben eigenlijk ook niet zo gewend dat men het zo probeert af te schermen.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

@thomas: mss ben je zelf wel meer flikker dan de rest hier?? Is dit een deftige manier om iemand uit te schijten!

IK zit nog maar sedert juni in het bestuur in oostende en heb vroeger nog bmx wedstrijden gereden en toen was dit reeds zo met de ene rem.
Kzal eens polsen en het reglement erbij nemen en voorleggen in de club en WBV.
Tis wel zo dat als je er met een 4x of mountainbike oprijdt je idd de toplaag(die een serieus pak centen kost) meer wegrijdt dan met gewone banden met kleiner profiel.

Zelf heb ik ook de regels niet opgemaakt.
1 ding kan ik je wel zeggen,na 20j competitie motorcross en ettelijke MTB ervaring zie ik mezelf ni direct met de MTB over de jumps gaan.
Tis toch nog heel wat anders hoor,en ik denk eigenlijk dat wieldiameter minder belangrijk is dan je framemaat.
MTB is wel een stukje langer denk ik dan de BMX.
Kzal ze morgen es naast mekaar zetten :wink:

Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

MX jorgy schreef:.....
Tis wel zo dat als je er met een 4x of mountainbike oprijdt je idd de toplaag(die een serieus pak centen kost) meer wegrijdt dan met gewone banden met kleiner profiel....
daar ben ik persoonlijk niet met akkoord. Er zijn veel streeter/dirters die rondrijden met intense micronob, kenda k-rads, kenda smallblock, schwalbe tabletop,... Allemaal banden die ook in 20" formaat bestaan en waar bmx-wedstrijden met worden gereden. Je argument lijkt me dus niet terecht.

MX jorgy schreef:... ettelijke MTB ervaring zie ik mezelf ni direct met de MTB over de jumps gaan.... Kzal ze morgen es naast mekaar zetten....
ge bedoelt hier toch niet xc mtb-ervaring mee? Want dat is totaal iets anders dirt/street/4x. Als je fietsen vergelijkt, hoop ik dat je een bmx vergelijkt met een 4x'er en dus niet met een xc.

Bmx-bestuur denkt gewoonweg aan xc-fietsen als ze aan mtb denken. Als ze ooit eens de moeite zouden doen om met een deftige (!) street/dirt/4x fiets te rijden, dan zullen ze zien dat er geen goed argument is om deze te bannen. Ik wil altijd mn fiets eens een dag uitlenen indien dit tot een deftig inzicht kan leiden.
Plaats reactie