E403 Trails @ Wevelgem -----> Yes Or No?

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.

E403Trails ----> Yes Or No?

Ja!
55
95%
Neen!
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Het is verboden omdat het een natuur gebied is. Wandelen mag er wel gebeuren. De gemeente wil het "bos" en de dode leie arm omvormen tot een bloeiend natuurgebied waar veel diersoorten terecht kunnen die al een tijdje verdwenen waren uit de streek. Daarom mogen er geen door omdat ze denken dat de natuur teveel kwaad zou aangedaan worden.

Wat die mail betreft, ik zou hem ook eens naar de sportdienst sturen van Wevelgem. Ik denk dat de jeugddienst weinig invloed heeft op dat gebied, en dat je bij de sportdienst sneller resultaten zult bekomen.

Een ander nadeel dat je daar hebt, is het zeer geringe hoogte verschil. Dus al een park er zou komen, dan zullen er voornamelijk north shores gebouwd moeten worden en kunstmatig aangelegde jumps.

Maar om hen te overtuigen is het mss nog een goed idee om er foto's van de filthy trails erbij te stoppen, om aan te tonen dat zo'n park mooi in de natuur kan geïntegreerd worden en dat het toch niet zoveel schade toebrengd als ze denken.

Nog een ander nadeel is dat toen het leiebos afgesloten werd voor fietsers, nogal veel vandalisme in Wevelgem en omstreken was. het leiebos werd zwaar vervuild, bomen werden gebroken en dat soort toestanden. Nu is dit al sterk verminderd, maar de schrik voor so'n toestanden zit er wel nog altijd in.

Ik hoop nog steeds dat het plan erdoor kan komen, maar ik denk dat ze dit idee al lang vergeten zullen zijn bij de wevelgemse diensten.

Maar als het erdoor komt, dan kom ik af met mijn schop, en zorg ik er wel voor dat de Zumiez hun platen en planken aan ons geeft die ze niet meer nodig hebben. Zo kunnen er dan shores gebouwd worden op een zeer budgetvriendelijke manier. Ik heb daar al een een vrachtwagen vol meegekregen voor een project in kortrijk...
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

maar moest het toch doorgaan ik zou zeker willen helpen (ik woon in Rekkem)hopelijk mag het toch [-o<
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Ik zal na nieuwjaar nog wat achter hun gat gaan zitten. Wie weet brengt het wat op...
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

doen man zeker doen
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

Had je geen foto's van je taak aardrijkskunde?

Nog andere info?
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Ik ga ook nog eens praten over een andere locatie met de gemeente, maar het kan zijn dat dit al op menen's grondgebied ligt. Het gaat over een "bos" die langs de asfalt kant ligt langs de leie richting menen. Daar is geen probleem om te mountainbiken, en je mag er ook nu al door, dus met een beetje geluk is daar iets te doen. Daar zijn er ook meer "hoogteverschillen" waardoor er meer mogelijkheden zijn.

1 minpunt: als het geregend heeft, kan het zeer modderig zijn, maar dat is met het leiebos ook zo.
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

Ridley Rijder schreef:Ik ga ook nog eens praten over een andere locatie met de gemeente, maar het kan zijn dat dit al op menen's grondgebied ligt. Het gaat over een "bos" die langs de asfalt kant ligt langs de leie richting menen. Daar is geen probleem om te mountainbiken, en je mag er ook nu al door, dus met een beetje geluk is daar iets te doen. Daar zijn er ook meer "hoogteverschillen" waardoor er meer mogelijkheden zijn.

1 minpunt: als het geregend heeft, kan het zeer modderig zijn, maar dat is met het leiebos ook zo.
Ik ben veldrijder en dat bosje daar is mijn vast trainingsparcour, ik heb er al een afdaling bijgemaakt en trappen... ;)

Heb daar een mooi rondje en het is een mooie plek, maar normaal zou het nog net Wevelgem moeten zijn want het ligt net voor de brug...
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

is dat dat bosje waar ze met de tocht van menen hebben door gereden?
als het daar is zou je daar verschillende trails kunnen aanleggen ik heb aan die plaats ook al gedacht.
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

mathieu schreef:is dat dat bosje waar ze met de tocht van menen hebben door gereden?
als het daar is zou je daar verschillende trails kunnen aanleggen ik heb aan die plaats ook al gedacht.
Dat weet ik niet, maar ik heb daar idd plots veel Mountainbike sporen gezien!
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

mathieu schreef:is dat dat bosje waar ze met de tocht van menen hebben door gereden?
als het daar is zou je daar verschillende trails kunnen aanleggen ik heb aan die plaats ook al gedacht.
Dat is het wat ik bedoel.
Plaats reactie