bikepark blaarmeersen

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

bikepark blaarmeersen

Bericht door Nijntje »

Zou het niet mogelijk zijn om in de blaarmeersen(gent) een bikepark te maken? Er ligt daar een berg aan de overkant van het "strand" dat perfect zou zijn. Nu gebeurd er niets meer mee. Vroeger was het een skiegebiedje of zoiets en nu ligt het daar enkel te verkommeren. Het zou een ideale plaats zijn om een 4cross parcours te leggen op de ene kant en op de andere kant een freeride/ dirtpark te leggen.

Laat eens weten wat jullie ervan denken en ik zal de komende week ook nog wat foto's gaan maken.

Grtz, RR!!
Speedofiel
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 30 mar 2007 16:01
Rijdt met: Oranje custom

Bericht door Speedofiel »

Super idee !!! Sinds ze de oude track platgesmeten hadden voor die topsorthal onvergeefs gewacht op een nieuwe ...
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

waar ze geskiet hebben is er een jaar of 3-4 geleden een dirtbaan geweest , maar die was daar ilegaal aangemaakt dus door stad gent afgebroken

Daar zat zals een grote kombocht in enz.
links was het voor dirt , recht voor kite , die jump waren wel te doen met een dirt maar moeilijk , heb ik gezien.
Het dirtgedeelte was wel een wijs stuk , de ene kombocht na de andere en op het einde 2 jumps.

Maar waar ze geskiet hebben kun je echt wel een schoon dirtbaan leggen , .....

en wie zegt dat er niets gebeurt die is wel mis é , das daar mn trainingberg !!!
Speedofiel
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 30 mar 2007 16:01
Rijdt met: Oranje custom

Bericht door Speedofiel »

Ik werk bij stad gent (nog maar een maand of 4 ) ... en nochtans ben ik echt niet te spreken over hun sportbeleid. Ik doe al 12 jaar inline skaten (stunt toestanden), wij zijn al uitvoerig bezig geweest om eindelijk eens een deftig skateparkt te krijgen en al hetgeen we daadwerkelijk krijgen is gewoon niks waard. Niks is mss veel gezegd, maar als je een rail vraagt van 10 meter lang en 60cm hoog en je krijgt 1 van 3 meter lang en 20cm hoog :-? .

Toestelling die volledig verkeerd geplaats zijn, zoals een launch ... met 3 meter verder een ander toestel dat volledig in de weg staat (ook nog het feit dat de launch ongeveer 3 keer zo groot had moeten zijn), etz ...

Op vlak van jeugd-sport kan stad gent nog HEEL VEEL leren van andere steden.

Maar indien er een initatief is inzaken een legale dirt-freeride parkoer ... of illegaal :-D wil ik gerust wel wat meehelpen.

greetz
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Zou best leuk zijn. Op de achterkant meen ik me te herinneren dat er al wat tracks waren.
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Ik wil wel eens navraag doen voor een legaal park. Dit zal dan ook veel langer blijven bestaan dan een illegaal.

Er mag idd wat meer inspanning worden gedaan voor de "alternatievere" sporten. Atletiek, voetbal, wielrennen, bastekbal,.... Hebben allemaal uitstekende faciliteiten. Maar dat skatepark dat daar in de blaarmeersen ligt is idd maar magerkes. Voor dit soort dingen kunnen ze nog wat leren van Wevelgem en Kortrijk waar bv de nieuwe skatbowl is en ZumieZ is. Ook andere steden zijn beter op dat gebied.
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

als er iets te doen is daarvoor wil ik wel wat helpen , woon op een km van de blaarmeersen dus ...
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

dudes, ge zijt te laat.... er waren al mensen met dat idee.

Vorig jaar (of is het nu al 2 jaar geleden) waren er al bochten en jumps gegraven, zelfs een dropke dacht ik... vrij veel speed... eiglijk wel cool... maar als de mannen van de blaarmeersen het doorhadden, stuurden ze de flikken.... nie wijs, é moat.
Ondertussen is de berg al een jaartje omgebouwd tot een nordic walk pad. jaja, nordic walk, onnozelaars die mee stokskes wandelen.

Dus als ge ooit ies (legaal) zou beginnen graven, dan kom ik zeker af. Ik vrees alleen voor toestemming want ze gaan al een bmxrace-track aanleggen....
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

nordic walk = northshore? Niet? :drunk:
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

:lol: niet echt vrees ik..
Plaats reactie