"Bikepark" in Erembodegem-Aalst

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.

Bikepark in Erembodegem-Aalst

Hell Yeah
120
97%
No way
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 124

Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

MC Tim schreef:
Jay Kay schreef:man ik hooooooooooooooooooooop dat dat in orde gaat zijn tegen nu zaterdag (ja, nu zaterdag :bounce: [-o< ) want ne copain van me werkt bij "buurtsport Aalst" en die wil daar zaterdag samen met mij wat voorbereidend werk doen voor als hij erheen gaat met de jonge gasten die hij onder z'n hoede heeft...
Woehahaha... vorige vrijdagavond ben ik er nog gepasseerd met de bike en toen was er nog niets veranderd. Het was daar zelfs redelijk drassig :-? en met de regen van morgen en overmorgen zal het niet veel beteren :cry:
alwel
Buurtsport Aalst gaat het terrein daar omspitten :wink:

ps
wie is er nu sportconsulent in Aalst, is dat nof altijd lanas dad?
omdat ik net een aanvraag gedaa, heb voor onze TT van strafinbergaf op 01/05/2011
Streets
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Streets schreef:
MC Tim schreef:
Jay Kay schreef:man ik hooooooooooooooooooooop dat dat in orde gaat zijn tegen nu zaterdag (ja, nu zaterdag :bounce: [-o< ) want ne copain van me werkt bij "buurtsport Aalst" en die wil daar zaterdag samen met mij wat voorbereidend werk doen voor als hij erheen gaat met de jonge gasten die hij onder z'n hoede heeft...
Woehahaha... vorige vrijdagavond ben ik er nog gepasseerd met de bike en toen was er nog niets veranderd. Het was daar zelfs redelijk drassig :-? en met de regen van morgen en overmorgen zal het niet veel beteren :cry:
alwel
Buurtsport Aalst gaat het terrein daar omspitten :wink:

ps
wie is er nu sportconsulent in Aalst, is dat nof altijd lanas dad?
omdat ik net een aanvraag gedaa, heb voor onze TT van strafinbergaf op 01/05/2011
Streets
Daar vrees 'k een beetje voor, maar moest maart en april goed zijn en ze werken wat door moet dat wel haalbaar zijn
Benani
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 20:51
Rijdt met: Specialized S-works Enduro 29 2015 , C'dale Scalpel C2 29er 2012, Radon Slide 130 29 2014

Bericht door Benani »

Enig nieuws?? Zal nog niet voor direct zijn zeker? Zou wel es tof zijn om eens geen 2u te moeten rijden om te biken... Hoop dat het snel op orde komt.

Greetz
Lieze
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 07:39
Rijdt met: Mutt 7800

Bericht door Lieze »

@Streets : dat terrein moet niet omgespit worden !

Ik zou zeggen : trek naar daar, neem een schop mee en ieder doet een stuk. Er is momenteel gewoon enorm veel spoorvorming, gewoon een berijdbaar pad maken en de rest komt vanzelf !
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Lieze schreef:@Streets : dat terrein moet niet omgespit worden !
was ironisch bedoeld hoor :P

Streets
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Streets schreef:
Lieze schreef:@Streets : dat terrein moet niet omgespit worden !
was ironisch bedoeld hoor :P

Streets
Ik denk dat ik vanavond eens ga piepen.
Is er ondertussen nog iets gedaan door Buurtsport Aalst ?
spin
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 11:33
Rijdt met: Commencal Meta V4, Sunn singlespeed

Bericht door spin »

Lang niet meer gekomen.

Hoe ver is het? klaar om te rijden of nog sporen problemen?
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Bericht door Jay Kay »

MC Tim schreef:
Streets schreef:
Lieze schreef:@Streets : dat terrein moet niet omgespit worden !
was ironisch bedoeld hoor :P

Streets
Ik denk dat ik vanavond eens ga piepen.
Is er ondertussen nog iets gedaan door Buurtsport Aalst ?
hallo,
voor de duidelijkheid: ik weet niet wie het MTB park gaat beheren/reeds beheert.
M'n maat die bij Buurtsport Aalst werk, zou er gewoon graag activiteiten organiseren, en wou vorig week (dat van 26 & 27 februarie) eens prospectie gaan doen - niet gaan werken dus.
door het slechte weer toen zijn we er helemaal niet geraakt - en weet ik ook helemaal niet of het park wel of niet klaar is. Maar gaan omspitten/kapotrijden zijn we zéker niet gaan doen of dat zijn we ook niet van plan.

Mc Tim, laat gij iets weten als ge gaan zien zijt?
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Vandaag gaan kijken en er is idd al wat veranderd.
Aan de zijkanten van het park hebben ze een natuurlijke afrastering gemaakt met takken. Hééél mooi gedaan. Ze hebben boomstronken en takken van het terrein zelf gebruikt dus is het terrein zelf al wat meer opgekuisd :-D
De zones zelf zijn al hard gereden en zijn perfect om te berijden.
Alleen de stukken tussen de zones (lees: eigenlijk het XC-parcours, 'The Ring' genaamd) zijn nog een ramp. De spoorvorming is enorm.
Op deze stukken hebben ze wel deze winter kalk tussengefreest dus ik denk wel dat ze nog aan het afwachten zijn. Ze gaan het waarschijnlijk nog eens fijn frezen en nadien 'rollen' zodat het effen ligt.

Oh ja, ze hebben ook een paar grote boomstrammen gelegd waarvan één aan de zijkanten zodanig is afgezaagd dat je de boomstam kan overrijden ; evenwichtsoefening...
M.a.w. er komt schot in de zaak :lol: :lol: :lol:

Mac'Red was er ook bij en hij heeft er foto's van genomen. Hij zal die wel één dezer online zetten 8)
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Bericht door Jay Kay »

Ha! I like what I'm reading :-) en moogt ge d'r al op? Op die freeride heuvels - om het zo te noemen.
Plaats reactie