"Bikepark" in Erembodegem-Aalst

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.

Bikepark in Erembodegem-Aalst

Hell Yeah
120
97%
No way
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 124

kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Dju ik moet werken.

Zou wel eens voor zo ne monster sticker willen kijken
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

[quote="MC Tim]I'll be there.
Ben toch echt benieuwd wat ze bedoelen met de 'vernieuwde' rode lus. Hopelijk is het iets meer dan dat stukje van 100 meter tussen het bikepark en de Dender 8)
Dat stuk is trouwens een serieus technisch stukje. Steile afdaling gevolgd met steile klim... 't zal véééél oefenen zijn alvorens ik daar op zal geraken.[/quote]

Tim,
is het vernieuwde stuk al uitgepeild?

Anders binnenkort eens gaan uitproberen se.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

den Bart schreef:[quote="MC Tim]I'll be there.
Ben toch echt benieuwd wat ze bedoelen met de 'vernieuwde' rode lus. Hopelijk is het iets meer dan dat stukje van 100 meter tussen het bikepark en de Dender 8)
Dat stuk is trouwens een serieus technisch stukje. Steile afdaling gevolgd met steile klim... 't zal véééél oefenen zijn alvorens ik daar op zal geraken.
Tim,
is het vernieuwde stuk al uitgepeild?

Anders binnenkort eens gaan uitproberen se.[/quote]
Ik zou niet weten wat er vernieuwd zou kunnen zijn.
Ik rijd nu naar mijn werk langs de Dender en zie daar toch al geen wijzigingen aan het parcours.
Volgens mij bedoelen ze echt gewoon dat verbindingsstukje aan het bikepark zelf. :lol:
fatcap
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 30 jun 2010 10:16
Rijdt met: Cannondale RZ OneTwenty

Bericht door fatcap »

Gebruikersavatar
pEtErN
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 24 jul 2007 14:40
Rijdt met: Zaskar GT

Bericht door pEtErN »

ik kom zeker langs de 14de :-D
LanasDad
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 22:47
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Bericht door LanasDad »

Na lange inactiviteit... (wachtwoord vergeten, 2 jaar in denderleeuw als Sportfunctionaris nu terug in Aalst en de laatste rechte lijn ingezet voor de afwerking)
Het bikepark is nu eindelijk af, de ring waarover sprake is volledig aangelegd met drainagezand en een gewalste dolomiet toplaag. hopelijk geen problemen meer met spoorvorming.
Om nog op enkele vragen te beantwoorden: de vernieuwde rode lus is idd enkel het gedeelte in het park (ring) en het gedeelte in het bosje langs het voetbalveld + de heuvel achter het voeltbalveld. Niet veel aar wel redelijk technisch.
Zoals jullie hier al hebben knn lezen is de opening idd zaterdag 14 mei 2011 om 14uur.
De rijders van grounded (waaronder 1 mountainbiker) zijn na hun demo ter beschikking en zullen tips en richtlijnen kunnen geven. Om 17uur volgt er een slotdemo.
Iedereen meer dan welkom!
Er worden deze week nog hekken en beugels geplaatst (moto's [-X ) tevens komen er in de onthaalzone nog vuilbakken en pick-nick tafels.
Het bikepark zal een project zijn dat steeds moet evolueren, het zal mijns inziens nooit echt af zijn, maar dit is al een stevige basis!
Tot zaterdag! PS je komt best per fiets... en hopen op goed weer [-o<
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

LanasDad schreef:Na lange inactiviteit... (wachtwoord vergeten, 2 jaar in denderleeuw als Sportfunctionaris nu terug in Aalst en de laatste rechte lijn ingezet voor de afwerking)
Het bikepark is nu eindelijk af, de ring waarover sprake is volledig aangelegd met drainagezand en een gewalste dolomiet toplaag. hopelijk geen problemen meer met spoorvorming.
Om nog op enkele vragen te beantwoorden: de vernieuwde rode lus is idd enkel het gedeelte in het park (ring) en het gedeelte in het bosje langs het voetbalveld + de heuvel achter het voeltbalveld. Niet veel aar wel redelijk technisch.
Zoals jullie hier al hebben knn lezen is de opening idd zaterdag 14 mei 2011 om 14uur.
De rijders van grounded (waaronder 1 mountainbiker) zijn na hun demo ter beschikking en zullen tips en richtlijnen kunnen geven. Om 17uur volgt er een slotdemo.
Iedereen meer dan welkom!
Er worden deze week nog hekken en beugels geplaatst (moto's [-X ) tevens komen er in de onthaalzone nog vuilbakken en pick-nick tafels.
Het bikepark zal een project zijn dat steeds moet evolueren, het zal mijns inziens nooit echt af zijn, maar dit is al een stevige basis!
Tot zaterdag! PS je komt best per fiets... en hopen op goed weer [-o<
=D> =D> =D> =D>
Tot zaterdag !
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Over dat technisch stukje (gedaan ongeveer een maand terug) : Bovenste stuk is volledig verkant en als je naar het onderste stuk wil moet je daar een ferme haakske bocht nemen. Ik kan het in elk geval niet.
LanasDad
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 22:47
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Bericht door LanasDad »

De Wreter schreef:Over dat technisch stukje (gedaan ongeveer een maand terug) : Bovenste stuk is volledig verkant en als je naar het onderste stuk wil moet je daar een ferme haakske bocht nemen. Ik kan het in elk geval niet.
Der is intussen al wat gewijzigd, kom jezelf maar overtreffen :-D
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Gisteren eens vlug gaan kijken.

T is proper :-D =D>
Op sommige stukken wel redelijk zanderig, maar bon na 2 rustige rondjes weet je wel waar je moet rijden.

Het stukje nieuwe rode lus is wel "pittig" in die zin dat je geen fout mag maken of je zit snel enkele meters lager
Plaats reactie