wat kiezen voor 2000 euro ?

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
sinboy
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jul 2005 17:46
Rijdt met: Geen meer

wat kiezen voor 2000 euro ?

Bericht door sinboy »

Graag zou ik eens willen weten of het mogelijk is om ne goede freeride downh crosseover te kopen voor 2000 euro, met volgende specs hydraulische schijfremmen, vork min 150 mm verplaatsing,geen rommel van versnelling(geen aolus e.d.),dacht aan een deore groep en ook een achterveering uiteraard. alvast merci voor de mensen da reageren! Bij voorbaat mijn excuses moest dit niet de juiste plaats zijn om dit te posten.

zelf ben ik ook eens gaan rondneuzen en zo kwam ik bij de volgende fietsen terecht.De Mongoose teocali super en de Vario kaktus sl.Wat is volgens jullie de beste keus en waarom ? Kan zijn da het gewoon geen goede fietsen zijn want heb der ook nie al teveel ervaring mee.
jerry's kid
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 jan 2005 00:48
Rijdt met: Klein attitude + B1 woodbumble + Agent bikes smith

Bericht door jerry's kid »

Ik weet niet wat je onder freeride/downhill crossover verstaat, maar de 2 fietsen die jij noemt zijn trail bikes (misschien nog net lichte freeride).
Wat wil je met de fiets gaan doen? Waar wil je gaan rijden? Ben je op zoek naar een nieuwe fiets of mag het ook tweedehands zijn?

Als je net begint met freeride/downhill zou ik eerder een freeride fiets kopen, waar je naar mijn mening beter op leert rijden, dan dat je meteen een zwaardere downhill fiets koopt met een lange veerweg.
Als je perse nieuw wilt zou ik even wachten totdat de 2006 modellen uit zijn en kun je 'goedkoop' een 2005 model kopen. Ik heb zo m'n Woodbumble (2003 model) er goedkoop kunnen kopen (ruim onder de 2000). Ook een uitstekende freeride fiets overigens :-D .
landa
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 06 apr 2005 12:19
Rijdt met: commencal meta AM

Bericht door landa »

Got my Kona Coiler voor nog geen 2000 euries. Beestige bike om te beginnen DH en freeriden, en rijdt nog lekker naar boven ook. Er mogen alleen wat grotere remschijven op. Je moet idd niet met te veel veerweg beginnen, je leert betere lijnen kiezen zo, freeride bikes volstaan ruimschoots. Ben net terug van Morzine en heb me goed geamuseerd op mijn freeride'tje. Maat van mij heeft daar ne Vario Kaktus RC getest, goe bikeske, iets lichter dan Coiler, ook iets wendbaarder. Met zijn 150 mm voor en achter zeker voldoende als in-step DH. Echter nog geen dealer van Vario in den Belgique. Voorts heb je onder de 2000 nog een aantal freerides: Mondraker Curve (Bike System), Yeti ASX (S-tec sports, D) of wacht gewoon op de solden, de zomer is toch gedaan.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Voor zo'n 2300 euro heb je bijvoorbeeld ook de nieuwe Décathlon Rockrider FR met 150mm voor en achter

Afbeelding

6061 aluminium frame, reinforced bearings.
Manitou Sherman Firefly Plus SPV 20mm axis fork.
110/150mm travel
Manitou Metel RP 8.5x2.5 shock absorbers
Truvativ Hussefelt 24x36 Isis pedals
SRAM X-Gen front derailleur/ SRAM X-9 back derailleur
SRAM Trigger X7 handlebars
BB Truvativ Giga Pipe (3 bearings)
FSA FR330 680mm oversize handlebar/ FSA FR230 oversize stem
Rockrider Sport 29.8 saddle stem by JD/Fi’zik Nisene saddle
Shimano M647 Auto-pedals
The Pig oversize FSA headset
Mavic Crossmax XL tubeless disc
Hutchinson Bulldog 2.3 tubeless tyres
AVID Juicy 7 203mm disc brakes

Er staat ook een testje van deze bike in den 02 van deze maand...
Aerial
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 26 mar 2005 16:18
Rijdt met: Cannondale chase

Bericht door Aerial »

Je kan ook eens rondkijken voor 2e hands fietsen, RM6 heeft zo via ebay een (hoe raad je het) 2e hands RM6 kunnen kopen voor +/- 1600 € met 66RC vork, fox vanilla achterveer, sram X.9, race face parts en hope remmen (kan ff niet op de specifieke naam komen #-o ). Al moet ik wel zeggen dat de bike hierboven ook wel mooi is, alleen staat zen look mij niet zo aan, maarja smaken verschillen. :wink:
stinkydeluxe
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 mei 2005 19:24

Bericht door stinkydeluxe »

in hotwheels staat er een tweedehands santacruz bullit te koop voor 2500euro. dat is echt een koopje en daar kan je alles mee downhill freeride . (maat L) . als je onderhandeld krijg je er misschien nog iets af.
www.bikeshop.be
Gebruikersavatar
black tragic
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 mei 2004 12:21
Rijdt met: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92
Contacteer:

Bericht door black tragic »

Als eens gedacht aan een Santa Cruz Heckler?
heeft 145mm van achter en is ee zwaar ondergewaardeerde fiets.

Bij singeltrack bikeparts ligt er nog eentje op stock denk ik.

www.stbp.net

edit: Het is idd beter om eerst lijnen te leren rijden met een fiets die er iets gevoeiliger voor is dan dadelijk een alles opslorpende DH-bak te kopen.
Gebruikersavatar
Patito
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 07 dec 2004 23:29
Rijdt met: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Bericht door Patito »

Kona Coiler nieuw te koop aan 1100 euro, model 2005. Alle maten nog leverbaar. 't Is maar dat ge 't weet, maar ik bestel er alvast eentje.
Gebruikersavatar
woeters
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 aug 2005 14:09
Rijdt met: GT RUCKUS onepointzero

Bericht door woeters »

Patito, waar ergens te koop? ben van plan ook ene aan te schaffen :-D
Gebruikersavatar
Patito
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 07 dec 2004 23:29
Rijdt met: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Bericht door Patito »

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... RTQ:BENL:1

Die mens heeft blijkbaar een ganse winkel vol met zo'n fietskes. Verkoopt de Kona Coiler 2005 aan 1100 euro vaste prijs, anders kan je ook bieden, indien je maat bij één van zijn te bieden produkten staan. Heeft ook anders moois staan.
Plaats reactie