Voorbeeld:

Bericht door mountainbike1111 »
Bericht door Jumping Jack »
Gewoon, bij u is het nu toevallig het omgekeerde. Ik begon met spd, nu flatpedals.Jumping Jack schreef: ↑ma 18 apr 2022 08:33 Waarom zouden die niet geschikt zijn?
Ik heb ook een tijd met flats gereden na wat mindere ervaringen met spd. Op toertochten kom je ze zelden tegen, en je valt vooral op met die bredere schoenen, maar daar moet je je niet veel van aantrekken.
Nu volledig om met spd.
In de Walen zie je ze trouwens veel vaker, op toertochten rijden er daar veel gewoon op sneakers.
Bericht door Jumping Jack »
Bericht door dirkdierickx »
Ja, die ben ik al tegengekomen oftewel dit:Boebbel schreef: ↑wo 20 apr 2022 09:06 Bij mij was het ook dubbel: om te klimmen en efficiënt trappen gaat er niets boven SPDs met stijvere schoenen, heerlijk om terug mijn zomerschoenen weer aan te kunnen doen. Langs de andere kant ga ik soms wel eens een uurtje "spelen" op technischere rondjes in de buurt, oefen wat bunnyhops en zo en dan merk je wel dat platte pedalen beter zouden zijn.
Ideaal zou je snel moeten kunnen wisselen of zo. Bestaan er geen klikkers die je ook als deftige platformpedalen kan gebruiken?
Zijn zo 5T wel stijf genoeg?