beginnen met DH / Freeride

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

beginnen met DH / Freeride

Bericht door trailstar »

Ik heb sinds enkele weken het idee in men kopke gekregen van te gaan downhillen. Ik weet zeker dat ik het graag doe, want met men xc-bike doe ik ook niets liever, en (wanna be) trial is ook al helemaal mijn ding.

Is het mogelijk om ergsen in Belgie een DH Bike te huren. Liefst zo dichtmogelijk bij een parcours om het geheel eens uit te testen. Zoja, wat zou dit dan kosten voor een dag om bike en protecion te huren.

En indien ik echt wil doorzetten, wat is dan het minimum bedrag om met DH te beginnen? Is het echt nodig van met topmateriaal te rijden? Is het nodig om een nieuwe bike te kopen, of is een tweedehands van enkele jaren trug ook al meer dan voldoende? En hoeveel geld zou ik dan opzij moeten zetten voor een nieuwe of tweedehandsbike?
En waarschijnlijk blijft het niet bij de bike. Protecion zal ook wel nodig zijn. Hoeveel kost een volledige uitrusting ongeveer? Alles inbergepen, nieuw of tweedehands.

Wat zijn de minimum vereisten van de fiets qua veerweg enzo?

Bedankt op voorhand om te antwoorden. Hoe meer ik weet hoe minder moeilijk het gaat zijn om de ouders te overtuigen. ( ben nog maar bijna 17 :oops: )
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

Ik heb je al geantwoord op Dirty pages.
Plaats reactie