freeride of enduro fiets?

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
rubenb
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 11:54

freeride of enduro fiets?

Bericht door rubenb »

Hallo,


Ik zoek de juiste fiets om mee naar bikeparken te gaan en eventueel ook mee te doen aan enduro wedstrijden.
ik heb vroeger veel op de bmx gezeten en nu na lange tijd stil te zitten ( op de fiets) wil ik terug gaan rijden.

het liefst van al zou ik freeride/bikeparken en enduro doen. maar ik ben nog niet zo goed thuis in al die verschillende fietsen.

Is bv een Kona Process (134) al een goede fiets om dit alles aan te kunnen? ( medium grote jumps, snel afdalen, bikepark,...) of moet ik dan al echt naar een pure downhill gaan kijken?


groeten,

Ruben
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: freeride of enduro fiets?

Bericht door Pashley 24Mhz »

Kijk eens naar die YT Wicked Pro in de te koop sectie. 160/170mm vering, ideale fiets voor hetgeen je er mee wil doen.
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: freeride of enduro fiets?

Bericht door frederik_w »

een pure downhill fiets zou ik enkel nemen als je alleen bikeparks wilt doen, op andere lokaties zul je soms met de fiets boven moeten geraken zonder lift. en daarvoor is een downhiller niet ideaal. ik rij zelf bikeparks, trails en enduro ritjes met een bmc speedfox trailcrew met 150mm veerweg voor en achteraan. als je voor een proces wil gaan zou ik ineens voor de 153 versie kiezen.
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: freeride of enduro fiets?

Bericht door Bozo »

nog een fiets aan het zoeken?
Plaats reactie