ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
btrlegdnix187
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 jul 2014 22:05

ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door btrlegdnix187 »

hallo heb recent een cube met fox .... gekocht en ben op zoek naar toffe routes ( door het boss liefst ) met scherpe , snelle bochten ..etc
hier in nossegem ( aan het voetbal ) is een bosje waar een tof kleine ( 2 +- km ) route door het bos is met scherpe bochten , snelheid , afdaling(en)
en ik zou graag meer van deze routes willen ontdekken

ik ben op zoek naar :

- mbk route door het bos
- downhil route ( liefst bos )
- hier is een video dat toont waar ik op zoek naar ben of zoiets in de aard!!

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;


of zo

- vlaams brabant ( regio zaventem liefst )
- bos , onverharde weg ..etc
- mag ook een vlakke route door het bos zijn met hier en daar wat bochten , hobbels ..etc

dus ken je een site of route waar ik op zoek naar ben kan je mij altijd hier mailen

alvast bedankt
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door tek-zotic »

owkeej, een cube met fox. Daarmee zijn we al een heel stuk verder wat voor fiets je hebt.

1. Wat voor fiets is het juist: (hoeveel veerweg, enkel voor of ook achtervering?)
2. Ben je een volledige beginner?

de video's die je toont zijn Downhill routes, daar heb je wel een totaal andere soort fiets voor nodig dan een mountainbike route door het bos.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door _alain_ »

Get out & ride.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door kazzz »

tek-zotic schreef: 2. Ben je een volledige beginner?
Dat had je toch al kunnen opmaken uit de post?
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door whaleshark »

[quote="tek-zotic"]owkeej, een cube met fox. Daarmee zijn we al een heel stuk verder wat voor fiets je hebt.

1. Wat voor fiets is het juist: (hoeveel veerweg, enkel voor of ook achtervering?)


Awel... zo'n foxy Cube hé... je weet wel... [-o<
btrlegdnix187
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 jul 2014 22:05

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door btrlegdnix187 »

wat zijn we lief :p , ik ben just begonnen met mtbiken en weet dus niks af van fietsen en al die stukken dat er op zijn ......

hier is de fiets die ik heb
http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/ltd/ltd-sl-29/" onclick="window.open(this.href);return false;

de filmpjes dat ik erbij zette zijn idd niet bedoeld voor die fiets , het is ook niet de bedoeling dat ik er jumps mee ga doen ! toch zoek ik iets in de aard ( geen jumps ) maar wel met scherpe bochten ..Etc

ik heb al een paar mtb routes ( die ik zeker ga doen ) maar die zijn van bloso en was gwn benieuwd als er geheime baantjes zijn in de buurt ( zoals hier in nossegem )

ps : met jump bedoel ik JUMP e , niet zo een hobbelke waarmee je ff van de grond ga door de snelhein ..Etc
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door tek-zotic »

ge zit een beetje in het verkeerde forumdeel.
en ik denk da ge u een beetje miskijkt op die filmkes. Daar kom je als beginner met u fiets niet levend beneden :p

lees hier ne keer door;
daar ga je veel meer vinden
http://forum.mountainbike.be/viewforum.php?f=1
en toertochten doen, dan leer je ook paadjes kennen en rondkijken want soms vergeten ze wel eens mooie stukjes in een toertocht
http://forum.mountainbike.be/viewforum.php?f=2

wat je ook kan doen is een bikepartner in de buurt zoeken die al iets langer bezig is. En zo dingen ontdekken.
btrlegdnix187
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 jul 2014 22:05

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door btrlegdnix187 »

bedankt voor de info !! ben hier een total noob in en leer dus iedere dag wat bij :p !!
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door vedet »

Of koop u een gps en laadt routes van het internet, dan kom je vaak al verder dan enkel de bloso tochten. Maar hou er rekening dat niet alle paden altijd toegankelijk zijn.
Toertochten zijn eigenlijk de beste optie, alles is afgeplijld en geregeld. Vanuit jouw vetrekpkaats ben je overal op een uurtje. Bergaf met jouw fiets, zelfs in de ardennen kan perfect, maar ga niet lopen eer je kan stappen.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door whaleshark »

Quote: hier is de fiets die ik heb
http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/ltd/ltd-sl-29/" onclick="window.open(this.href);return false;


Een mooie goede mtb heb je al... nu nog veel fietsen op allerhande paadjes en tracks...en het plezier en de ervaring komt vanzelf...
Je woont in de buurt van Zaventem, dus de Ardennen met de meer uitdagende paden liggen niet zo heel ver uit de buurt.

Veel bike plezier...

Oscar
Plaats reactie