ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
btrlegdnix187
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 jul 2014 22:05

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door btrlegdnix187 »

bedankt voor alle info , ik had gedacht aan een gps maar dat is al direct 250+-euro en weet niet of het wel echt de moeite waard zou zijn.

heb gezien dat namur , andenne , ardennen de beste routes heeft en ik ga zeker eens een weekendje naar daar om al mijn botten te breken :p. maar dat isnog niet voor direct ( fff werk ). daarom zocht ik routes dichterbij !!

de route in hofstade ziet er zeer tof uit ( die ga ik volgende week doen ). de route hier in nossegem is maar 1 km +- lang maar is zoals die filmpkes ( zeer minder extreem ) maar met scherpe bochten ...Etc , mijn broer had zijn fiets in 2013 gekocht en wou me altijd meepakken maar ik als gamer ... yeah right !! verleden maand 1 keer met zijn fiets die route hier gedaan en was direct verliefd en direct mijn fiets gaan kopen !!

mtb is echt sweeeet :p

ps : ik had gedacht aan tour tochten maar ik ben niet zeker met mijn conditie ( ik ben niet dik ofzo :p ) jaren niks gedaan en zaventem naar leuven , heen en terug mijn benen waren kapot. nu weet ik ook wel hoe meer je het doe hoe beter het ga !!

mijn vraag is hoe extreem zijn die tochten ? ik kan wel wat km's aan maar ben bang dat ik hun snelheid niet kan houden ( weet ook niet hoe rap ze gaan ) iemand die hier meer over weet ?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door Japie carbon »

Bij een TT bepaal je zelf je tempo, probeer vooral in het begin niet te hard te fietsen. En kies gewoon de kortste afstand, dan moet het altijd wel lukken.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door vedet »

Toertochten rijdt je helemaal naar eigen goesting. Traag, rap, heel rap. Je kan alleen rijden of bij een groepke aanpikken. En je kiest zelf uit de afstanden, ga je voor de 50 maar je merkt dat je bij de eerste splitsing van 20km al kapot zit neem je gewoon die, niemand dat er u over aanspreekt, gaat het wel goed kan je misschien nog verder en die van 60 kiezen.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: ben op zoek : downhill , mtb , bos ..Etc routes

Bericht door kazzz »

Den allereerste keer had ik ook een onzeker gevoel over TT's.
Maar het is echt enkel voor uzelf dat ge ze rijdt. Der is niemand dat u zal zeggen dat ge te traag gaat, te snel of.. dat ge "maar" 20km doet.
Enige waar je wel moet op uitkijken is dat je niet overdadig gaat worden omdat er iemand sneller achter je is, en je dus fouten maakt met een val tot gevolg. Gewoon op tijd aan de kant gaan, of mooi de ideale lijn aanhouden, maar tegen jou tempo. De snellere is meestal de betere, dus die moet maar voorbij kunnen op een niet ideale lijn. That's it!

Ps. Als je de Bloso route van Aarschot, Tielt Winge doet, dan zie je ook langs de route heel veel ST's liggen die de route niet aandoet (bv bossen Langdorp). Da's echt al ééntje met kombochten en drops in, dus niet direct doen maar een kijkje nemen, dan weet je wel wat je nog moet oefenen :-)
Plaats reactie