Enduro of DH?

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TheNewbie
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 22 apr 2014 08:26
Rijdt met: Commencal MaxMax Atherton

Enduro of DH?

Bericht door TheNewbie »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en zit met een ton vragen.
Ik ben gisteren met mijn vriendin gaan rijden in Champles (bij Waver).
We hadden 2 bikes mee: een Enduro Marin Wolfridge en een DH Turner DHR.
Ik heb als beginner een afdaling of 15 gedaan op en uur of 5, het grootste deel op de Turner.
De laatste afdaling van gisteren heb ik gedaan op de Marin, maar aangezien ik de sport juist ontdek vroeg ik me af wat het beste is om mee te beginnen: Enduro of DH?
Ik heb nog niet alle soorten gereden, maar ik vermoed dat freeride en DH mij het meeste gaan liggen.
Iemand die een idee heeft wat voor bike ik best kan gebruiken als newbie? :D
Ik woon in Mechelen , ben is gaan informeren bij een fietsenwinkel en zei raden me de Specialized EpicComb 29" aan. Goeie fiets of rommel?

Greetz

TheNewbie
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Enduro of DH?

Bericht door K2-er »

Enduro bike is het meest complete, zeker voor in Belgie.
Je kan er ook nog mee omhoog fietsen, wat met een DH bak niet kan.

De Epic lijkt me niet de geschikte fiets. Best eens kijken voor een specialized Enduro als je graag met een Specialized wilt biken. Alle merken hebben tegenwoordig een capabele bike in hun gamma. Het is maar waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.

Succes!
funky
Mountainbiker
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 20:39
Rijdt met: Stumpy FSR 29

Re: Enduro of DH?

Bericht door funky »

ik zou voor ne specialized stumpjumper FSR 29 gaan, ik rij daar alles mee, superzalige endurobak waar ge toch nog heel goed mee kunt klimmen zonder te moeten inboeten op afdalen. Als ge den EVO pakt dan hebt ge gelijk al ne gravity dropper erin zitten
Gebruikersavatar
gofast
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 06 dec 2005 20:44
Rijdt met: kocmo roholff radon slide

Re: Enduro of DH?

Bericht door gofast »

Ik heb een radon slide 160 enduro te koop. Dat is een super fietsje voor alle gebruik. Kijk maar eens op te koop forum. Je kan hem testen in de buurt als je wil.
Gebruikersavatar
TheNewbie
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 22 apr 2014 08:26
Rijdt met: Commencal MaxMax Atherton

Re: Enduro of DH?

Bericht door TheNewbie »

gofast schreef:Ik heb een radon slide 160 enduro te koop. Dat is een super fietsje voor alle gebruik. Kijk maar eens op te koop forum. Je kan hem testen in de buurt als je wil.
heel mooie fiets =D>

maar geen budget op dit moment :-?

momenteel rijd ik vooral rond op een marin wolfridge 6.8 140 van een collega, heel goeie fiets :-D
ik denk ook eerder dat ik voor een enduro ga gaan, aangezien je met een enduro meer draagvlakken hebt dan met een DH

Ik kan de marin zonder moeite gebruiken op de heli in leuven, maar ne DH heeft daar echt NIETS te zoeken
sinds kort ook begonnen met jumps, en ben van plan in de loop van de week is terug te gaan :-D

Iemand interesse om mee te gaan? :lol:
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Enduro of DH?

Bericht door Pashley 24Mhz »

Na verschillende DH fietsen gehad te hebben (Kona Stab Supreme, Intense M6, Yeti 303DH...), heb ik me nu een Kona Satori gekocht.

Reden? Voor het gebruik van een dh fiets moet je je meteen ver verplaatsen, anders komt dat ding niet buiten. Met een meer enduro fiets kan je ook eens zot doen, maar kan je ook een lokaal rondje rijden, wat er voor zorgt dat die minder in de garage staat te blinken dan een full on dh bike...

Vraag is, wat zijn de plannen op termijn? Belgie, Winterberg...? Dan zou ik enduro gaan.
Wil je echter de grovere kant op zoals BWB, Todtnau, Schladming... dan zou ik toch voor een dh bike kiezen en het mindere gebruik erbij nemen.

Keuzes keuzes :lol:
Gebruikersavatar
SWS007
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 08 jan 2014 17:26
Rijdt met: Rocky Mountain Altitude 730, BMC Fourstroke FS02

Re: Enduro of DH?

Bericht door SWS007 »

Als je niet naar de prijs kijkt zou ik de Trek Slash aanraden want die is zowel goed voor enduro als DH .
qkru45
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 06:26

Re: Enduro of DH?

Bericht door qkru45 »

Alle merken hebben tegenwoordig een capabele bike in hun gamma. Het is maar waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.????

______________
We are the leading the world in providing best http://spanishprograms.com/ dumps spanishprograms - best spanish language films prep solutions. Our incredible offers for TalkEngish questions.
Laatst gewijzigd door qkru45 op wo 01 apr 2015 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Enduro of DH?

Bericht door whaleshark »

Ik denk/hoop dat topic starter al een MTB heeft... dit topic is bijna een jaar oud... :-)
Gebruikersavatar
TheNewbie
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 22 apr 2014 08:26
Rijdt met: Commencal MaxMax Atherton

Re: Enduro of DH?

Bericht door TheNewbie »

whaleshark schreef:Ik denk/hoop dat topic starter al een MTB heeft... dit topic is bijna een jaar oud... :-)
wegens persoonlijke problemen nog geen bike in deze stijl.

Ben enkele weken geleden wel naar de Barracuda bike days geweest, en heb daar een aantal fietsen getest waaronder: Rocky Mountain Altitude 750 MSL, Kona Process 153 en een Santa Cruz Tallboy LT.
Allemaal heel goeie fietsen, heel fijne rit mee gedaan, dus een keuze wordt moeilijk :-k

Ondertussen wel al mijn dirt gekocht zie viewtopic.php?f=28&t=125966
Plaats reactie