Engelse hardtail longtravel

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Engelse hardtail longtravel

Bericht door jvdbrck »

Heeft er iemand ervaring met de Engelse hardtail longtravels die via internet worden aangeboden, zoals de Stanton Slackline, de Ragley Blue pig (of Marley), Transition TransAm, On-One Evo, ... ? Meestal gaat het om stalen kaders.

Ik ben namelijk opzoek naar een speelse hardtail die wel wat kan verdragen. Daarom lijkt de geometrie van deze fietsen mij interessant met een korte chainstay en een redelijk slappe balhoofdhoek.

Heeft er iemand reeds zo een fiets gekocht (via internet?) of kunnen testen op één of andere manier?

Alle info is welkom!
Bedankt
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Engelse hardtail longtravel

Bericht door pieterp »

Ik heb op de Happy Bike Days de Kona Honzo (29er) getest, een absolute pretbak! Heel veel plezier op gehad. Ze hebben ook nog de Explosif die is vergelijkbaar (650b) kwa doelgebruik en de Taro (29er, goedkoper).

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/video/222796/" onclick="window.open(this.href);return false;
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Engelse hardtail longtravel

Bericht door jvdbrck »

Bedankt voor de reactie. Tof om te weten trouwens, want de Honzo en de Explosif zijn net twee bikes die op mijn lijstje stonden om dit jaar te testen op de happy bike days. (vorig jaar vooral xc modellen getest). De nieuwe ROS 9 van Niner zit trouwens in de dezelfde lijn (maar is wel wat zwaarder voor de porteuille).

Vond jij dat dat de honzo een wendbaar fietsje was ondanks zijn 29er wielen? De achterkant is idd redelijk compact voor een 29er zie ik op de website. Toffe geometrie om bergaf te laten bollen dan?
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Engelse hardtail longtravel

Bericht door pieterp »

Honzo was heel wendbaar en toch stabiel genoeg voor snelle afdalingen.
Plaats reactie