Endoro; door de ogen van XC-guy

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door flupke73 »

http://bikemagic.com/mountain-bike-even ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bikemagic.com/mountain-bike-even ... art-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik kan me dus perfect erkennen in dat eerste deel
je zit als XC-rijder eerder met afschuw te kijken naar de snelheid waarmee (in mijn geval) de gidsen naar beneden knallen, enduro is op 't randje van DH bij momenten
en dan heb ik me serieus moeten "aanpassen"

goede bike helpt wel
meer eerste ervaring was met een Turner flux
met een dikke vork op (110-140 talas)
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door IPPE »

Ik ken dat gevoel, vorig jaar halsbrekende toeren moeten doen om de gids te kunnen volgen. De bepekende factor was mijn Flux, 120/100mm veerweg is echt te weinig voor de Dolomieten :lol: .En daarom heb ik een 5Spot opgebouwd en staat de Flux werkloos in de garage. Ik vrees dat hij gedegradeerd wordt tot winterfiets :oops: .
Ik heb de hele zomer met de Spot gereden en afhankelijk van het parkoer lichtere wielen/banden gestoken.

En is Enduro nu niet gewoon het echte Mountainbiken zoals het bedoeld was :-k .
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door _alain_ »

flupke73 schreef:je zit als XC-rijder eerder met afschuw te kijken naar de snelheid waarmee (in mijn geval) de gidsen naar beneden knallen, enduro is op 't randje van DH bij momenten
2 opmerkingen op deze zin.

1/ Als je gids (veel) te snel is voor je groep dan moet die rustiger rijden. Dat is zijn werk. Doet hij dat niet dan heb je geen goede gids.
Wij hadden dit jaar Tim als gids in Les Arcs (trailaddiction) en dat was de beste gids die we ooit hadden,
supersnelle rijder, maar volwassen genoeg om zich niet te laten opjutten (door 1 iemand :lol: ).

2/ sommige enduro stages zijn full on DH...
Kijk maar eens naar de filmpjes van Punta Ala.
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door flupke73 »

100% gelijk
dit jaar kon ik de gidsen volgen (allé; ze hielden dus voldoende in), maar dat jaar met plons@co
't angstzweet breekt me nog uit
dat was trouwens niet met ne gids, 't was met den Ash 8)
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door _alain_ »

flupke73 schreef:maar dat jaar met plons@co
Dat verklaart alles... :lol:
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door flupke73 »

_alain_ schreef:
flupke73 schreef:maar dat jaar met plons@co
Dat verklaart alles... :lol:
ambiance was toen "er over" :drunk:
dien amerikaan uitleggen dat hij slokdarm aan het eten is: zaaaaaaaaaaaaaaalig
philledan
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 11:12
Rijdt met: YT Capra PRO RACE LE

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door philledan »

IPPE schreef: En is Enduro nu niet gewoon het echte Mountainbiken zoals het bedoeld was :-k .
snapte tot een aantal weken geleden niet wat de hype rond enduro was...tot ik een keer mee ging met de endurando-crew. Mijn voorbije 2-jaar mountainbiken zijn plots 2 verloren jaren op de fiets geworden...combinatie van techniek/snelheid/drops/jumps is gewoon waar het voor mij nu om gaat in het MTB-en...DIKKE FUN!
erum
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 11:31

Re: Endoro; door de ogen van XC-guy

Bericht door erum »

a respectable 140mm fork is doable here in the Belgiek?? Is there somewhere ne of that calendar thingy, which have been found by Patrick Maes, but I suspect there still are??
Plaats reactie