Endurobike

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Endurobike

Bericht door pieterp »

Nog wat leesvoer: http://www.pinkbike.com/news/2014-Proce ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht ik mijn Pyga niet hebben dan kocht ik meteen een Kona Process 111 en een pot verafbijter (vind de kleuren niet je dat).
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Re: Endurobike

Bericht door dmx »

Zo ne GT Force Carbon ziet er toch wel echt een beest uit. Bij Singletrackbikes in Hasselt staat er eentje. Die achterbrug is niet normaal. Maar we moeten nog even geduld hebben. Naar het schijnt zijn ze bij zustermerk Cannondale ijverig aan het sleutelen aan een Jekyll en Trigger 27.5. Release april 2014.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Endurobike

Bericht door Pashley 24Mhz »

De beslissing is toch bij een nieuwe Kona Satori gevallen. Deze week ontvangen, en zeer mooie fiets. Nu nog mee rijden (o)
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Endurobike

Bericht door K2-er »

Wat zijn de gedachten van de nieuwe orbea rallon ?
FrederickVDW
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 jan 2012 11:26
Rijdt met: Cannondale Claymore, Cannondale Scalpel 29er

Re: Endurobike

Bericht door FrederickVDW »

dmx schreef:...Naar het schijnt zijn ze bij zustermerk Cannondale ijverig aan het sleutelen aan een Jekyll en Trigger 27.5. Release april 2014.

Ik wil er ene...
Voor mij een Jekyll 650b met 150mm Lefty, in't carbon en met XX1, in't Cannondalegroen als't kan!
Gebruikersavatar
Rurock
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 12 okt 2009 14:48

Re: Endurobike

Bericht door Rurock »

De Spectral 9.0 EX geeft absoluut enorm veel waar voor het bestede geld. Ik vind geen andere bike die voor deze prijs zo een afmontage en laag gewicht biedt. http://www.pinkbike.com/news/Canyon-Spe ... iewed.html
Zelf afmonteren heeft mij altijd voldoening gegeven en ik wou alijd wat exclusief, maar hier tegen kan je niet meer op. En met Barel's input is deze bike zeker een goede keuze voor enduro. De 32er revelation 150mm vork is naar mijn inziens en ervaring voor de meeste endurowedstrijden voldoende zolang je eigen gewicht ook binnen de perken blijft. Barel rijdt wel met een 34er FOX met 160 mm in zijn Spectral en heeft daardoor ook een iets vlakkere stuurhoek. Mijn kunde is evenwel ver van die van Barel en de drops die ik aankan en aandurf zijn zeker binnen de mogelijkheden van de nieuwe RS Revelation. Of deze ook een DH marathon als bvb de Mountain of Hell aankan zal de ervaring uitwijzen.
Upgraden naar een pike en/of een aanpasbaar cane creeck stuurlager om de stuurhoek slacker te maken kan nog altijd. (Ook dan is de prijs/kwaliteit afmontage verhouding nog OK). Ik ben benieuwd naar de ervaringen!
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Endurobike

Bericht door jvdbrck »

Waar staan die filmpjes van Sandman (de niet zo maar jan met de pet)? :-D
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Re: Endurobike

Bericht door Evil Mogwai »

Den dezen zit op ne Spectral EX te wachten :bounce:
De revelation wordt op termijn misschien door een 160mm Pike vervangen en komt er m'n crankbrothers carbon stuur in, maar verder verwacht 'k veel fiets voor een zacht budget.
Ik moet er nog even op wachten, maar hopelijk komt hij voor de Epic Enduro aan.
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Endurobike

Bericht door pathfinder »

Ik heb ook ene spectral 9.0 ex besteld:)
Wordt week 18 geleverd:)
Gaat dat zomaar een 160 mm steken ? Ik bedoel, doet dat niets aan de geo.. . Want ene pike 160mm had ik ook in gedachten
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Re: Endurobike

Bericht door Evil Mogwai »

De pro's hebben er Foxen van 160mm in steken.
Je kan altijd een angleset plaatsen om het verschil op te vangen, maar ik denk dat de Spectral er weinig last zal van hebben.
Plaats reactie