Indoor MTB

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

http://www.bikers.be/newsDetail.asp?new ... n=&lgid=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand die hierheen gaat?
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Indoor MTB

Bericht door pédalleur de charme »

Ik wil dit zeker eens gaan proberen op een van de volgende try outs.Ik ben wel benieuwd.Dit is misschien wel eens een goed trainingsalternatief zolang het hier blijft regenen.En goed om de techniek wat bij te schaven.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

pédalleur de charme schreef:Ik wil dit zeker eens gaan proberen op een van de volgende try outs.Ik ben wel benieuwd.Dit is misschien wel eens een goed trainingsalternatief zolang het hier blijft regenen.En goed om de techniek wat bij te schaven.
ben vorige vrijdag gegaan, is goed meegevallen qua parcours, had er op voorhand beetje mijn bedenkingen bij. Is natuurlijk geen km's lange track maar het is toch intensief genoeg, met alles wat je wil en zeker geen modder. Een keertje liet de electriciteit het afweten, wel interessant als je net een kombocht ging induiken :(
Hier en daar ook splitsing voor de moeilijkheidsgraad naar keuze. Ga binnenkort nog eens gaan, voor de geïnteresseerden, er dient wel op voorhand ingeschreven te worden.

Voor mij was er wel nadeel dat ketting de dag ervoor begon te begeven, fiets niet meer kunnen binnensteken dus veel over en doorgeschoten, dit is ondertussen verholpen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

" onclick="window.open(this.href);return false; kennismakingsfilmpje op hun fb profiel ;)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vandaag nog eens afgezakt naar Hulshout, deze keer met bike die in orde stond, en me goed uitgeleefd.

Bijna constant rondjes draaien op de verschillende varianten, in feite maar een km of twintig gedaan denk ik,maar voelde het wel goed. Gem h slag 155 op twee uurtjes rijden, paar nieuwe uitdagingen (boomstammetjes :-? ) aangegaan en overwonnen. Goed voor mijn techniek te verbeteren, en soort van intervaltrainingske gedaan :D
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Indoor MTB

Bericht door pédalleur de charme »

Ik ben ook geweest vandaag. Het was wel eens fijn om te doen, maar nu niet echt wauw vond ik persoonlijk.Als je eens een paar toertjes na elkaar stevig doorrijd voel je het wel.En de 2 technische stukken (waar je over de autobanden moet gaan) zijn ook wel fijn.Maar als je dit alles een paar keer gedaan hebt, raak je het wel snel beu. Maarja je zit indoor nu eenmaal beperkt in ruimte, en de beschikbare ruimte werd wel zo goed mogelijk benut.Ik vind het ook spijtig dat er in de stukken waar je wat snelheid kan maken altijd wat putjes en onregelmatigheden zitten, waardoor de snelheid er direct terug uit is. Al bij al heb ik me wel geamuseerd. Het is eens iets anders, maar geef mij toch maar de vrije natuur.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

De natuur waar ik ook liever in rij, is wel al beetje kapot geblubberd, daarom dat ik het net interessant vond.
Die banden was voor mij iets te lastig, maar kon er mijn techniek wel bijschaven ;)
Zeker niet voor altijd, wordt je idd snel beu maar leuk alternatief voor de natte weken zodat je eens in korte mouwen kan rondrijden ;)
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Indoor MTB

Bericht door pédalleur de charme »

BerggeitCasualFietser schreef:De natuur waar ik ook liever in rij, is wel al beetje kapot geblubberd, daarom dat ik het net interessant vond.
Die banden was voor mij iets te lastig, maar kon er mijn techniek wel bijschaven ;)
Zeker niet voor altijd, wordt je idd snel beu maar leuk alternatief voor de natte weken zodat je eens in korte mouwen kan rondrijden ;)
Inderdaad. Dat was weer even geleden dat we de korte mouwen en korte broek nog eens konden bovenhalen. En ze nog eens proper in de was konden doen. Nu vraag ik me wel af hoe het concept van de wedstrijden gaat zijn, maar daar wisten ze van de organisatie zelf ook nog niets van.
Ik veronderstel een beetje het 4cross systeem, met 4 starten en de 2 eerste plaatsen zich voor de volgende ronde. Wel rot als je er dan na de eerste race al uit ligt.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Indoor MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

pédalleur de charme schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:De natuur waar ik ook liever in rij, is wel al beetje kapot geblubberd, daarom dat ik het net interessant vond.
Die banden was voor mij iets te lastig, maar kon er mijn techniek wel bijschaven ;)
Zeker niet voor altijd, wordt je idd snel beu maar leuk alternatief voor de natte weken zodat je eens in korte mouwen kan rondrijden ;)
Inderdaad. Dat was weer even geleden dat we de korte mouwen en korte broek nog eens konden bovenhalen. En ze nog eens proper in de was konden doen. Nu vraag ik me wel af hoe het concept van de wedstrijden gaat zijn, maar daar wisten ze van de organisatie zelf ook nog niets van.
Ik veronderstel een beetje het 4cross systeem, met 4 starten en de 2 eerste plaatsen zich voor de volgende ronde. Wel rot als je er dan na de eerste race al uit ligt.
rapper rijden e ;)
jokke0066
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 01:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL

Re: Indoor MTB

Bericht door jokke0066 »

Morgen ben ik voor de 4e keer van de partij, je kan je heel goed amuseren op dat parcour. Perfecte oplossing om s'winters te trainen. Wedstrijd rijden zal zeer beperkt blijven. Zelfs met 4 starters kan je al snel in de problemen komen. wat je wel kunt doen is een soort tijdrit organiseren. Bv. elke 10sec iemand laten starten.
Plaats reactie