marzocchi dirt jumper 3 2007

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

marzocchi dirt jumper 3 2007

Bericht door Milan »

Ik weet dat dit eigenlijk niet mag, maar ik post toch ook hier mijn technische vraag eens omdat ik denk dat de meesten van jullie wel bekender zijn met dit type vork ivm de doorsnee xc rider...

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=109777

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

service zou het moeten doen.

Als je de vork op z'n kop zet dan loopt de olie uit de demping en heeft het ding geen demping meer, dus 't is normaal dattie dan snel uitkomt.
Als hij traag terugkomt dan staat de rebound te dicht. Ik dacht dat je'n DJ3 niet van buitenaf kon regelen, maar dat enkel intern kon met een lange inbus. In ieder geval mag de olie dringend eens vervangen worden en als de vork dan open is kan je de cartridge eens checken.

Dattie slurpt is normaal, 't blijft een marzo he ;)
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

Hubertje schreef:service zou het moeten doen.

Als je de vork op z'n kop zet dan loopt de olie uit de demping en heeft het ding geen demping meer, dus 't is normaal dattie dan snel uitkomt.
Als hij traag terugkomt dan staat de rebound te dicht. Ik dacht dat je'n DJ3 niet van buitenaf kon regelen, maar dat enkel intern kon met een lange inbus. In ieder geval mag de olie dringend eens vervangen worden en als de vork dan open is kan je de cartridge eens checken.

Dattie slurpt is normaal, 't blijft een marzo he ;)
Nja, die bomber waar ik vroeger mee fietste klonk toch wel nicer :D!

Ik probeer er morgen aan te starten, ik vind enkel maar nergens de 7,5 olie in de winkels hier in de buurt... en via internet vind ik het wat gek om voor de verzendkosten evenveel te betalen als voor het product zelf... nuja morgen moet ik naar gent, zal daar de winkels eens afschuimen [-o<
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

deftige mtbwinkel moet dat hebben. 10WT werkt ook, dan zal hij sowiso wat trager bewegen..
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

ga eens naar een motocross winkel, die hebben normaalgezien 7.5wt olie én aan schappelijke prijs
Plaats reactie