Les Gets

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
tomvt
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 aug 2011 22:04
Rijdt met: Demo SWorks , Stumpjumper FSR , Stumpjumper EVO

Les Gets

Bericht door tomvt »

Kga in augustus , de week van den 13de . Lange wachtrijen aan de liften ? Iemand ervaring ?
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

wachtrijen vallen meestal nogal mee, met uitzondering van de lift in morzine

er zijn wel veel remputten over het algemeen ;)
tomvt
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 aug 2011 22:04
Rijdt met: Demo SWorks , Stumpjumper FSR , Stumpjumper EVO

Bericht door tomvt »

Kheb vorige week in den 2 alpes gezeten , ook veel putten #-o , ik voel het goe in men polskes :bounce:
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

het is daar mondial du vtt geweest, er hebben dus in een weekend tijd hopen bikers over de pistes gereden ;)

Ik was er de week daarvoor, het was toen wel lekker flow :)
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Bericht door The pain train »

Ik ben net terug van Morzine. Langste wachtrij aan de Pleney was... 5-8min. Mondial du vtt loopt vandaag op zijn einde maar die vtt loopt niet over de trails maar is een afgebakende aparte route op de berg van Les Gets
Zie je een langere wachtrij (wat ik misschien 1x heb meegemaakt) dan draai je u gewoon om en ga je naar de super Morzine. Die kant is echt vet, panoramische trails. Ongerepte natuur, mooi mooi.
De chatel-buurt is dan weer een stuk gekker dan Morzine-Les gets qua bikepark. Ginder leek het wel alsof rood daar blauw is en zwart ginder rood. Als je begrijpt wat ik bedoel... Kwist niet wat ik daar kwam doen, voelde mij nogal pussy ginder :oops:
Qua wachtrijen is daar net dat ietsje drukker ook.

Morzine-Les Gets heeft altijd veel last van speedbumps en washboards, dat moet je er gewoon maar bijnemen. (Of hoog genoeg op de burms rijden kan ook al wat helpen) Met de juiste fiets heb je er ook minder last van. Ga daar dan ook uw all-mountain of wat dan ook niet kapot gaan rijden maar huur u ne deftige freeride/downhill-bike.
Kheb ginder de scott Gambler (wat een beest) en de Voltage FR20 (nog meer beest voor een licht persoon als mij) getest. Meteen verkocht aan laatst genoemde, nu begint de zoektocht naar een scherpe koop van dit "fietsje".

Voor de kenners: Goat-town :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

de mijne komt mss te koop na de volgende pds uitstap..
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Bericht door The pain train »

Voltage fr20 2012?
Hmm, dan gaan wij misschien wel eens een praatje moeten doen if the price is right 8)
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Juist terug van PDS.
Het lag echt wel slecht tegenover de voorbije 5 jaar.
Rij zelf met een sx trail II, dit was dit jaar gewoon "te weinig".
Vooral Chatêl lag er érg slecht bij. Niet alleen qua 'brake bumps' maar ook nortshore waar de planken echt rot waren en zelf planken ontbreken hier en daar.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

The pain train schreef:Voltage fr20 2012?
Hmm, dan gaan wij misschien wel eens een praatje moeten doen if the price is right 8)
2011..
Afbeelding
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Bericht door The pain train »

thomasmb schreef:Juist terug van PDS.
Het lag echt wel slecht tegenover de voorbije 5 jaar.
Rij zelf met een sx trail II, dit was dit jaar gewoon "te weinig".
Vooral Chatêl lag er érg slecht bij. Niet alleen qua 'brake bumps' maar ook nortshore waar de planken echt rot waren en zelf planken ontbreken hier en daar.
Zoals ik hier enkele post terug al zei: ga uw all mountain/enduro daar niet kapot rijden. Khad beetje hetzelfde probleem met mijn genius LT... Waardoor ik 4 van de 6 dagen op ne huurbike heb rond gereden. *edit* ff uw bike opgezocht, da's gelijk al een stapke hoger qua bike ivm met mijne genius, als ge 't daar ook al lastig mee had :-?
Over de Northshore-toestanden kan ik mij ni uitspreken aangezien ik die tot nu toe nog wa ontwijk, eerst wat meer bike-agillity ontwikkelen :lol:

Kvind ginder wel spijtig dat (in hoeverre dat da al zou gaan tenminste) weinig trails daar onderhouden worden inzake die speedbumps, ze laten die daar gelijk alleen maar erger worden
Plaats reactie