Freeriden en downhillen * Overzicht pg.9 *

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

mtb arno schreef:is dat stukje northshore nog berijdbaar langs de autosnelweg?
en die sporen zijn inderdaad bijna niet te doen met de fiets, ben er deze zomer nog met de motor geweest .
Ik heb geen Nortshore gezien, en denk wel da'k het bos volledig doorfietst heb, maar kan altijd een stukje vergeten zijn hé :wink:

Die sporen lagen bovendien vol met hopen bladeren en modder, dus 't was meer glijden dan fietsen; en 'k had dan eens modderbanden opgelegd :bounce:
Grtz
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

die northsore is niet zo ver van de brug:tunnel die onder den autosnelweg gaat, de laatste keer da ik geweest ben was er een stuk afgebroken, helemaal verkrot,
heeft er iemant weet van een northshore in belgie ?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

StOoPkEn schreef:Binnenkort volgt hier een update met verslag, foto's en filmkes van Kluisbergen, het crossparcours te Ooigem en Laarbeekbos ( parcours gelegen langs de E19 aan AZ VUB ).
Wie zin heeft om mee te gaan, ik laat hier http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=27794 wel wa weten... Als er iemand is die nog leuke spots weet zijn, laat ze maar komen, hoe meer info en foto's hoe beter :wink:
Grtz
Ik passeer daar alle dagen, doorheeen het laarbeekbos
op weg naart werk en dan ook terug naar huis
vandaag was het ploeteren geblazen

1 opmerking:
het laarbeekbos is niet naast de e 19, maar gewoon tussen de Brusselse ring en het AZ.

Die northshore heb ik daar niet teruggevonden, maar er is wel een skate ramp die ook door street-bikers wordt gebruikt
Deze ligt net aan JH tongeluk.
dat ligt net naast het Laarbeekbos op weg naar het kerkhof van ganshoren.
dar heb ik ook wat vette parkoers als jke het bos beu bent?

Streets
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Ivm met uw opmerking, goed gezien... ik verwar de ring rond Brussel altijd met de E19, ma enfin we weten waar het ligt hé :wink:
Die spots wil ik wel es komen checken, als ik er nog eens in de buurt ben...

* btw hier: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=22204 vind je enkele pics van Laerbeekbos * ( voor degene die het mss nog niet gezien heeft )
Grtz
Laatst gewijzigd door StOoPkEn op di 05 dec 2006 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

StOoPkEn schreef:, als ik er nog eens in de buurt ben...
Grtz
tja waregem is nu ook niet in de buurt hee

stR.
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Balâtre

Bericht door StOoPkEn »

Balâtre is een spot zowel voor beginnelingen als voor meer geoefende bikers, er zijn over jumps te vinden, grote en kleine... Enkele mooie technische passages, momenteel is er een kleine race piste in aanleg ( dit voor beginners )

Hier heb je de kaart:

Afbeelding

De ingang van het parcours bevind zich net voor het dennebos in de Rue des Bancs te 5190 Balâtre...

Op de link hieronder kan je een filmpje bekijken:

http://www.dailymotion.com/balatrecrew/ ... _bc-trails

Grtz
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ben je zelf al geweest? tziet er daar wel goed uit.
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

gaaf filmpje,leuke plek om daar te biken,helaas zat er geen geluid in dat filmpje
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

mtb arno schreef:ben je zelf al geweest? tziet er daar wel goed uit.
Ja, maar nog niet met de fiets spijtig genoeg, maar da komt wel...'t is alleszins de moeite om eens naar ginder te trekken, da zeker...
Grtz
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Ukkel

Bericht door StOoPkEn »

Vandaag gaan biken in Ukkel, ik ken Ukkel vrij goed, omdat ik er bijna dagelijks ben voor mij werk, nu dus ne keer om te mtb'en :-D Bedoeling was om de verschillende parken eens te doen, en een deel van het zoniënwoud mee te pikken. 'K heb eerst Wolvendael park gedaan. Het is een zeer golvend park, er zijn heel wat drops en als je van boven vertrekt kan je makkelijk 50km/h halen in de afdalingen. Er is een ingang bovenaan en één onderaan het park. Onderaan is dat aan het kruispunt Wolvendaellaan x Rodestraat. Bovenaan aan het kruispunt Dieweg X Wolvendaellaan. Parkeren kan je best langs de Wolvendaellaan zelf. Het park beslaat een oppervlakte van 18 hectare. Hier volgen enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een schoon dropke:

Afbeelding

Onderweg nog enkele aangelegde jumps tegen gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel zijn er werken bezig in het park ze zijn het deels bezig met een heraanleg, waardoor er op bepaalde plaatsen wel een heel pak modder ligt en je niet overal meer mag komen. Maar het lukt wel :wink:

Verder heb ik nog Brugmannpark gedaan , dat is heel wat kleiner en na 10 minuten heb je het wel gezien. Meer heb ik van Ukkel niet gezien, 'k heb mij wat te lang bezig gehouden in Wolvendael... :-D
Grtz

* btw als je uw auto in Ukkel parkeert, laat dan niks slingeren in de wagen, althans niet zichtbaar, want je riskeert dan bij terugkeer dat je een zijruit kwijt bent en de spullen die er inlagen...*
Plaats reactie