freeride vs downhill

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
witte69
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 28 mei 2006 20:31
Rijdt met: demo 8

freeride vs downhill

Bericht door witte69 »

Ik ben nogal vrij nieuw in het moutainbiken en mijn interesse gaan uit naar freeriden en downhillen daarom de volgende vraag.Kan je met een freeridefiets ook downhillen of moet je er twee fietsen voor hebben?

grtz, witte69
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

zwaardere freeride bike (+170mm) kan je gerust voor downhill gebruiken, net als een DHbike voor freeride. Ook in hardtail zijn er freeride en downhill modellen, en ook hier loopt het wat in elkaar over. bv 66 en 888 of JR T voorvorken zijn eigenlijk voor allebij bruikbaar.
jerry's kid
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 jan 2005 00:48
Rijdt met: Klein attitude + B1 woodbumble + Agent bikes smith

Bericht door jerry's kid »

Uiteraard kun je met een freerider ook downhillen. Ik weet niet waar je wilt gaan downhillen? Bijv. het downhill parcours in Winterberg is prima op een freerider te doen. Als je net begint en niet weet wat je het liefste zal doen, zou ik toch eerst een freerider kopen. Die zijn vaak iets minder duur en lichter (beter geschikt om op te leren en wat breder toepasbaar). Afhankelijk van je budget misschien eerst een hardtail? Goedkoper en daar leer je het best op. Ik zou zowieso eerst eens wat fietsen testen en huren in bikeparks.
tristan
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 01 sep 2005 21:44
Rijdt met: Cube Reaction, WTP Trust

Bericht door tristan »

idd. Als je ff googlet op bikepark winterberg kun je daar de prijzen zien om te huren enz, zeker es doen, want het is niet niets direct een nieuwe freerider kopen
Gebruikersavatar
Fat_d
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 15 jan 2006 00:53
Rijdt met: alu 7005 frame, full lX-Deore, token carbon, ritchey parts.
Contacteer:

Bericht door Fat_d »

volledige repo van winterberg in zowel o2 bikers als mountainbike plus deze maand!!!


Deze zomer ga ik daar ook ne keer proberen wat botbreuken op te lopen... Het ziet er schitterend ui!!!
Plaats reactie