afdaling?

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Plaats reactie
sunny
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 jul 2004 20:25

afdaling?

Bericht door sunny »

Hoi bikers,
ik heb sinds enkele maanden de geneugten van het mountainbiken ontdekt,maar ik zou graag eens downhillen,waar vind ik in Belgie een,liefst bewegwijzerd,downhill parcours?
dank u.
Sunny
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

bewegwijzerd is een groot woord.
t is niet echt zo dat die afdalingen kilometers lang zijn in belgie.
Leuke plaats war je erg veel kan leren -vooral van de locals- is namen. Het parkoer is overal duidelijk te volgen, je kan rond de grote jumps rijden als je ze niet meteen ziet zitten.
Daarnaast zijn er nog toffe parkoeren in hoei, chandfontaine en bergen -cuesmes
Als je beginner bent toch nog enkele tips:
- Stop NOOIT op t parkoer. ga direct aan de kant. Als je valt, probeer so snel mogelijk de lijn vrij te maken.
- Probeer te horen of er iemand achter je is, Als dat zo is, rij verder tot op een plek waar ie je kan inhalen. Niet remmen.
- als je aan een stuk komt dat onoverzichtelijk is (je ziet niet wat erna komt) spring er dan niet onmiddellijk in, check eerst effe
- de fun is het verleggen van je grenzen: go for it, maar vraag eventjes advies aan een evaren rijder ivm die sprong of drop.
-Koop goeie bescherming. zoveel meer fun als je je minder pijn doet. Een volledige helm met mondbescherming is een absoluut minimum.
- zadel naar beneden voor bewegingsvrijheid.
- rem voor de bocht, niet erin.
- Have fun!
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

DeJean schreef:-Koop goeie bescherming. zoveel meer fun als je je minder pijn doet. Een volledige helm met mondbescherming is een absoluut minimum.
gerief vo ijshockey, is da goe genoeg? ask ooit is goesting (lees: de kans) krijg om da te doen pak ik da mee
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

intruder schreef:
DeJean schreef:-Koop goeie bescherming. zoveel meer fun als je je minder pijn doet. Een volledige helm met mondbescherming is een absoluut minimum.
gerief vo ijshockey, is da goe genoeg? ask ooit is goesting (lees: de kans) krijg om da te doen pak ik da mee
ne hokcey helm bedoel je?
eigenlijk is da ni geschikt, maar als t eens is voor te proberen, beter dat dan niets he
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

met welke fietsen rijden jullie dan?
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

DeJean schreef:ne hokcey helm bedoel je?
eigenlijk is da ni geschikt, maar als t eens is voor te proberen, beter dat dan niets he
nee, scheenlappen en elleboogbeschermers, ik val altij op mijn knieen en men ellebogen, ma, daar hem ik nooit bescherming, wel altij nen helm aan. maja, vo gewoon tt of in aarschot vo de fun wa gaan crossen, dan moet ga wel gaan, tis vo et grovere werk dak et graag zou weten, moest et er is van komen.
Plaats reactie