Beginner in nood: raad over tweede hands downhill bike:Fully

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Geloof mij, voor 2000euro heb je niks deftig nieuw. Alleen die young talent, hoewel je daar zeer lang op moet wachten.

Je kan zoooooveel moois vinden voor dat geld, 2de hands. Steek dus echt geen tijd in mongoose fietsjes of minderwaardige fietsen.
thomasvannoten
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 03 jun 2012 17:16
Rijdt met: geen

Bericht door thomasvannoten »

enige suggestie wat jij dan zou doen met die 2000 euro. k geef je zeker gelijk dat een tweede handsfiets voordeliger zal zijn, mr k wou maar op safe spelen, aangezien ik een leek ben en niet weet op wat te letten als k die ga kopen... k ben me alvast ah verdiepen!
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Ik zou voor een freerider gaan met een singlecrown. Zeker als je meer 'in to' springen en spelen bent. Vooraan 160 a 180mm, achteraan idem.
Vraagje:
Je bent toch al in het bezit van een dirt fietsje neem ik aan ?
thomasvannoten
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 03 jun 2012 17:16
Rijdt met: geen

Bericht door thomasvannoten »

Netje absoluut niet: op en top een leek er in , mr k was ook al wel van plan voor freeride te gaan.... :-D warm vraag je dat? Dus k kan beter met dat budget is vr tweede hands gaan zeker?
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

thomasvannoten schreef:Netje absoluut niet: op en top een leek er in , mr k was ook al wel van plan voor freeride te gaan.... :-D warm vraag je dat? Dus k kan beter met dat budget is vr tweede hands gaan zeker?
Omdat , imo, je best kan beginnen met dirten en dan wat freeriden met een hardtail.

Ikzelf ben gestart met bmx, dan met de hardtrail en dan pas een freerider.
Veel mensen die starten op een fully missen alle techniek voor te springen. Vaak springen zij ook 'met de vering' van de fully.
Als je met een hardtail begint te rijden leer je echt springen, leer je beter lijnen kiezen, etc.
En ja met een hardtail kan je EASY drops tot 4m doen. Ook is dit veel goedkoper.
2roots
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 09:28
Rijdt met: - Cannondale Chase II - specialized Big hit - Commencal - V4 ESSENTIAL 2015-
Contacteer:

Bericht door 2roots »

Ik ben net als Thomas begonnen op een HT een Viper sick boy :lol: zalig fietsje, weinig geld (600euro 2de hands).
Ik heb ongelofelijk veel geleerd op die bike van street tot dirt en de eerste stappen in freeride.

Hardtail fun back in the day's 2008 8)

http://www.pinkbike.com/video/42837/
ps. dit is op men Chase'ke, men 2de HT bike vandaar ben ik dan overgestapt op freeride :wink:
Plaats reactie