Zijn er eigenlijk dirt/freeride spots of parken in O-V

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Zijn er eigenlijk dirt/freeride spots of parken in O-V

Bericht door Gilles B »

Ik wil nu echt wel beginnen met naar een dirt/freeride bikepark te gaan maar is allemaal zo ver vanaf Destelbergen (kanten van Gent)
en zeker omdat ik nog niet met de auto mag rijden :cry:
vroeg ik mij af of er geen in Oost-vlaanderen zijn want ik heb al heel Google doorzocht maar echt niks gevonden en ik wil toch niet zomaar mijn hobby opgeven!! [-X
Zors
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 09 sep 2009 10:10
Rijdt met: Felt Q720 2009

Bericht door Zors »

Bikepark van Aalst-Erembodegem. Er bestaat een topic over dit park, wat verder in deze rubriek.
Vanuit Gent raak je er gemakkelijk met de trein. Het bikepark ligt niet ver van het station van Erembodegem.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Bericht door fredo »

Als men niet eens deftig shapet in Aalst, is het bikepark gewoonweg zonde van tijd en geld. Ik vind het geen aanrader.


In oost-vlaanderen zijn her en der wat dirts, maar die worden over het algemeen geheim gehouden (er zit nl veel werk in dirts en het is snel vernield). Enkel de dirts in waasmunster zijn echt bekend en bijna openbaar te noemen. Alle bestaande dirts in Gent zijn door het stad met de bulldozer plat gereden...

Voor freeride heb je heuvels nodig en die zijn er gewoon niet, een rijbewijs en auto kan hier soelaas brengen...

je kan misschien leren streeten?
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

@Zors: Bedankt voor de info...maar mag ik met de fiets op de trein enzo???

[-o<

@Fredo: weet je waar dat ergens is in waasmunster?
en over dat stresten, dat wil ik wel maar denk dat het redelijk moeilijk is om het op jezelf te leren :-?

maar alleszins bedankt allebei voor jullie reacties! !!!
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Gilles B schreef:@Zors: Bedankt voor de info...maar mag ik met de fiets op de trein enzo???

[-o<
http://www.b-rail.be/nat/N/practical/pe ... /index.php :wink:
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

@Haaike merci
amai ik begin echt van dit forum te houden :P
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

was vandaag in Aalst voor de rode lus van Erembodegem te rijden en het bikepark trekt op geen zak...Vol stenen, slecht ingericht, smerig, schijte veel distels en ander onkruid... :evil:
i didn't jizz my pants, that's for sure... :bounce:

Er was een biker met een borstel bezig om alles wat deftig te krijgen maar ik denk niet dat het echt iets kan worden...'k snap de inrichting ook niet, er zijn enkele jumps en drop offs maar die eindigen knal op een wall...als je daar niet weg mee kan rijd je je te pletter
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

@Atzerath: oei dus niet echt de moeite om naar daar te rijden?!

Is er iemand die woont in de buurt van Destelbergen en omstreken die es samen een mountainbike tourtje wil maken ofzow [-o< ? de laatste tijd rij ik meer alleen en is niet zo mijn ding :bounce:
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

en moest iedereen nu zelf ns n schup meepakken naar park van erembodegem, en zelf zijn handen wat uit de mouwen steken, dan zou t er misschien veel beter bij liggen !

gemakkelijk kritiek geven, maar liever op n forum zeuren ipv zelf de handen ns uit de mouwen te steken!

work for it dudes !
Gilles B
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 jul 2011 21:29
Rijdt met: kona shred

Bericht door Gilles B »

Ik wil gerust komen helpen...maar ga daar wel niet in mijn eentje naartoe met mijn schop :wink:
Plaats reactie