Schaafwonden aan schaamlippen

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
bowling
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:14
Rijdt met: Scatto

Schaafwonden aan schaamlippen

Bericht door bowling »

Mijn vrouw is nu al enkele maanden aan het MTB'en. Vaak heeft zij echter last van schaafwonden aan de schaamlippen. Vooral wanneer het parcours er hobbelig (kasseien, putten, boerenslagen met stenen) bij ligt. We hebben al een degelijke dameskoersbroek (merk: Gore bike wear) aangeschaft. Dit heeft het probleem echter niet verholpen. Ze fietst ook met een dameszadel (merk: selle san marco cleo) en haar zadel staat op goede hoogte. Dit probleem steekt soms al van heel vroeg tijdens een rit de kop op. Dit bemoeilijkt uiteraard het MTB'en. Heeft er iemand raad?
Gebruikersavatar
_Nico_
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 22 sep 2009 11:10
Rijdt met: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)
Contacteer:

Bericht door _Nico_ »

Rijkelijk uiercrème gebruiken? In te smeren op lichaam, niet de koersbroek. Helpt ook voor mannen btw... :wink:

Afbeelding

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Uierzalf
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik denk dan toch dat de vorm van het zadel niet optimaal is..het feit dat ze al een dames zadel heeft, wil helaas niet zeggen dat het ook voor elke dame geschikt is. Verder is haar fietsbroek niet te strak?
Ik ken de cleo niet, ik kan hem niet vinden, heb je misschien een foto van het zadel?
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

julie schreef:ik denk dan toch dat de vorm van het zadel niet optimaal is..het feit dat ze al een dames zadel heeft, wil helaas niet zeggen dat het ook voor elke dame geschikt is. Verder is haar fietsbroek niet te strak?
+1

Dat je zoiets tegenkomt als je pas begint te rijden of vb. na lange tijd korte ritten te rijden nog eens uuuren op de fiets zit, ok. Maar als je al enkele maanden rijdt en dat al direct van in het begin van een rit hebt, dan klopt er toch iets niet.

En inderdaad, een dameszadel is niet automatisch ook goed. Ik heb zelf op mijn mtb altijd al een mannenzadel gehad (nu een nieuw zadel gekocht en opnieuw een mannenzadel). Ook op de koersfiets rij ik met een mannenzadel. Heb daar, toen het vorige moest vervangen worden, ooit gekozen voor een vrouwenzadel, maar dat heb ik rap opnieuw vervangen door een mannenzadel. En dat ondanks dat ik toch echt wel geen smal achterste heb zenne :wink:
kersje
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 21:51
Rijdt met: giant talon 0 2011

Bericht door kersje »

dito haaike, geef mij maar gelijk een mannenzadel ! stond trouwens 2 a 3 edities geleden in het vwb boekje dat die zadels met een gat in het midden teveel druk leggen rond de schaamlippen zodat hier geen goede doorbloeding is, das ook lastig he...
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Bericht door sofeurken »

mijn vrouw had er vroeger ook wel s last van,verholpen met qoleum4 A+,echt wel een topprodukt,werkt ook licht genezend,ikzelf gebruik op lange ritten wel s de gewone nr4 die ik beter vind,blijft er echt lang opliggen
jacques
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 26 jun 2004 18:33
Rijdt met: KOGA MYATA CARBOLITE XT- NINER air 9

Bericht door jacques »

het product bij uitstek voor alle wrijvingen en andere irritaties te vermijden is Naqi Body Screen !!!Het product wordt ook gebruikt bij amputaties om wrijvings letsels te voorkomen in de prothese !!!
Ik ben kinesist en heb zeer goede ervaring met dit product !
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Edit door mod:

Gelieve uw manieren te houden.
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

jacques schreef:het product bij uitstek voor alle wrijvingen en andere irritaties te vermijden is Naqi Body Screen !!!Het product wordt ook gebruikt bij amputaties om wrijvings letsels te voorkomen in de prothese !!!
Ik ben kinesist en heb zeer goede ervaring met dit product !
+1
Ik gebruik het als broekzalf, beste van alles wat ik ooit gehad heb.
charre
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 03 jul 2007 21:38
Rijdt met: S-works

Bericht door charre »

Kan ook zéér veel aan het zeem en zadel liggen.Mijn vrouw is overtuigd ,Specialized kledij en zadel(op maat),ontworpen door en voor dames.
Plaats reactie