zadelpijn bij de dames

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

zadelpijn bij de dames

Bericht door mudbuster »

hier is een vraagje voor mijn lief vrouwke
t'is een ferme meid die ook mtb maar na een tijdje krijgt ze nogal pijn aan haar edele delen. In diverse mtb-magazines zie je speciale zadels voor vrouwen.
Welke vrouwen hebben ervaring met die speciale ontwerpen en wat is er aan te bevelen
een pijnlijke vraag :colors: #-o
alvast bedankt
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Re: zadelpijn bij de dames

Bericht door ivan »

mudbuster schreef:hier is een vraagje voor mijn lief vrouwke
t'is een ferme meid die ook mtb maar na een tijdje krijgt ze nogal pijn aan haar edele delen. In diverse mtb-magazines zie je speciale zadels voor vrouwen.
Welke vrouwen hebben ervaring met die speciale ontwerpen en wat is er aan te bevelen
een pijnlijke vraag :colors: #-o
alvast bedankt
Mijn echtgenote gebruikt het MTBvrouwenzadel van BBB en is zeer tevreden. En ik ook uiteraard
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Het is met die zadels hetzelfde als met de mannenexemplaren. Testen!
Er is voor vrouwen wel minder werk aan want er zijn er echt wel veel minder.
Terry schijnt wel zeer populair te zijn bij constructeurs. Mijn vrouw rijdt zowel, zonder de minste problemen, met een spotgoedkoop zadel van Vetta als met een peperdure Transam Lady van Selle Italia. Die Transam was een van de eerste opengewerkte. Volgens mijn dochter drukt die uitsparing in het zadel onaangenaam daar waar ze verondersteld wordt niet te drukken. :-?

Wat niet kan is een mannenzadel natuurlijk of een superzacht stadsfietszadel.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

viper schreef:Volgens mijn dochter drukt die uitsparing in het zadel onaangenaam daar waar ze verondersteld wordt niet te drukken. :-?
Tot eenzelfde conclusie kwam de zadeltest onlangs in het Duitse tijdschrift MountainBIKE. Was wel niet specifiek op vrouwen gericht.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Die van mij rijdt op een Specialized Dolce zadel en is daar gelukkig wreed content van.

Eric B
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Ik gebruik nu al 3 jaar een Selle ITALIA "Trans am" speciaal voor de lady's, en 'k moe zeggen dat ze heel confortabel zijn, zowel op den bike als op de koersfiets.

Reeds een aantal keer een paar dagen na elkaar een goeie 5 à 6 uur gaan fietsen en nog nooit een probleemken gehad.
Minna
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:16
Rijdt met: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam
Contacteer:

Bericht door Minna »

I had a Selle Italia Trans Am women's version for three years. When I bought my new bike I decided to try out the Selle Italia Gel flow that was on it already, although people recommended me to switch to something more women-friendly. And I have to say, I feel *better* with this saddle. Less pain, less sores. Maybe it is like Viper says, a matter of trying various saddles out. After all, we may be women, but we are still built differently. Me, I am thicker over my thighs than my butt :oops: , and with the thinner Gel flow saddle I have less *wear* against the saddle on the inside of my thighs.
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

Bericht door mudbuster »

ze heeft intussen een nieuw zadel : een sella italia
heel tevreden over, blijkbaar een enorm verschil
bedankt voor de tips en ervaringen
thx =D>
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

heb ook al 2 zadels gehad maar ik zal nu ook zo'n selle italia kopen ik laat me geen 3 keer vangen.....
want dat kan begod pijn doen amai #-o
beyensister
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 05 feb 2005 18:48

Bericht door beyensister »

ik heb vele vrouwenzadels uitgeprobeerd, maar geen enkele was geschikt. nu rij ik met een SLK (mannenmodel) en ik ben er heel content mee
Plaats reactie