Mountainbikes voor vrouwen!

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Johandk
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 jun 2004 18:34
Rijdt met: Granville Mahone SL (modified)
Contacteer:

Mountainbikes voor vrouwen!

Bericht door Johandk »

Hi,

Aan alle bikerbabes & bikers op dit forum:

Ik ben op zoek nr een deftige Woman's MTB met een vrouwen kader om cadeau te doen aan mijn vriendin.

Moet geen downhill nog Full suspension zijn, enkel hardtail met deftig voorvering en goed zadel :D

Heeft er iemand suggesties ? Budget ts 800-1000 Euro

Alle tips / links welkom,

Ciao,
Johan.
[/b]
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Gerre
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 09 jul 2003 10:49
Rijdt met: SCOTT GENIUS MC40

Bericht door Gerre »

Yow,

Kijk ook eens bij TREK, deze zijn meestal iets comfortabeler dan andere MTB's door een rechtere zithouding.

Mijn vriendin heeft net een Trek 4500 (mannen model).
Ben bij verschillende fietsboeren gaan kijken en 80% ervan wist me ervan te overtuigen om toch een mannen MTB te kopen.

De verkopers kwamen steeds met het verhaal dat vrouwen MTB's een slooping frame hebben die meestal de stevigheid van het frame niet ten goede komt en ook dat vrouwen MTB's meestal duurder zijn dan mannen MTB's.

Voordeel van vrouwen MTB: iets kortere afstand tss stuur en zadel, hoger geplaatst stuur met smalle handvaten.

Daarom gingen de verkopers meestal in de richting van de TREK (degene die toch TREK verkopen :lol: )
Voor mijn vriendin hebben ze enkel het stuur moeten korter maken, was way to breed.




Veel geluk met uw zoektocht.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Gerre schreef:Yow,

Kijk ook eens bij TREK, deze zijn meestal iets comfortabeler dan andere MTB's door een rechtere zithouding.

Mijn vriendin heeft net een Trek 4500 (mannen model).
Ben bij verschillende fietsboeren gaan kijken en 80% ervan wist me ervan te overtuigen om toch een mannen MTB te kopen.

De verkopers kwamen steeds met het verhaal dat vrouwen MTB's een slooping frame hebben die meestal de stevigheid van het frame niet ten goede komt en ook dat vrouwen MTB's meestal duurder zijn dan mannen MTB's.

Voordeel van vrouwen MTB: iets kortere afstand tss stuur en zadel, hoger geplaatst stuur met smalle handvaten.

Daarom gingen de verkopers meestal in de richting van de TREK (degene die toch TREK verkopen :lol: )
Voor mijn vriendin hebben ze enkel het stuur moeten korter maken, was way to breed.




Veel geluk met uw zoektocht.
Ik begrijp niet veel van de uitleg van de fietsenboeren. Vrouwenmountainbikes duurder? De meeste zijn toch maar basis of middenklasse afgemonteerd, dus dit klopt al niet.

Het mleit voor de overtuigingskracht van die verkopers dat ze toch hun mannenmodellen kwijtgeraken bij gebrek aan vrouwenMTB's in de showroom? :evil:

Efkes ernstig. Bijna alle grote merken hebben momenteel vrouwenbikes in hun catalogus (niet noodzakelijk in de winkel) in de prijscategorie 600-1500€. Deze fietsen zijn meestal volledig voor vrouwen ontwikkeld.

Een mannenmodel is enkel te overwegen indien de dame voldeonde groot is om een small mannenkader te gebruiken en bovendien in verhouding niet van die lange vrouwenbenen heeft :drunk:

Dan nog moet je meestal de stuurpen en zeker het zadel vervangen, eventueel een riserstuur monteren en idealiter korte crancks. Dat is dus pas duurder.

Daar Trek juist veel damesmodellen heeft is dit merk zeker een optie.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Mijn vrouwtje rijd ook met een nieuwe trek 4500 en ik moet zeggen dat dat een ZALIG fietsje is. lekker zadel, soepel bollen, redelijk stijf frame, mooie zit; behalve de judy voorvork is voor ardennengebruik nou net iets te weinig......

Zeker voor een trek gaan
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

@Der Gertus: is dat de WSD-versie?

Trek heeft dus 3-vrouwenmodellen van sterk uiteenlopende montages en vooral prijzen. Ik vind dat niet bijzonder veel... Spec en Scott hebben al meer modellen.

De prijs/afmontageverhouding van vrouwen-MTB's in het algemeen is vaak ver zoek. Vandaar dat ik vrouwen-MTB's duur vind. De mindere verkoop ervan (dus kleinere productieaantallen en in verhouding hogere transport en stockagekosten) zal er wel IETS mee te maken hebben. Al is het wer een nicheproduct (of wordt het zo bestempeld) waarvoor ze meer kunnen/willen vragen.

Maar euh, ff terzijde, hier bestaat toch al een topic over. Misschien kan al dit geleuter daaronder geplaatst worden om herhaling te vermijden en dan kunnen we daar verderzeveren over dit toch wel interessante onderwerp?
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

ik vermoed dat het zelfs een manneversie is... het is zelfs een 19.5"
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Mijn vriendin rijdt met een Specialized Stumpjumper Womens. Enne die kost exact even veel als de overeenstemmende mannenversie (wat de afmontage dan betreft)

Dus duurder omdat het een vrouwen model is ... niet bij Specialized

Voor de rest is het passen en zien waar je het beste op zit...en als de fiets handelaar beweerd dat er geen verschil is (omdat hij niet de moeite wil doen om zoiets in huis te halen) dan moet je gewoon op een ander gaan waar ze die wel hebben of willen voorzien om een keer te testen.

Wat de specifieke afmontage betreft: vrouwen geometrie, en een zachtere vork de rest is identiek aan de mannen versie (AVID, XT, ...)

Eric B
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Eric B: Da's waar, Spec is de uitzondering op de regel. Dat valt dus toe te juichen.
Trebbel
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 20 mar 2004 16:57
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Trebbel »

Jack77 schreef:Eric B: Da's waar, Spec is de uitzondering op de regel. Dat valt dus toe te juichen.
Toch niet de uitzondering. [-X
De prijzen bij Trek zijn net hezelfde.
Ook de afmontage is identiek op het zadel en geometrie van het frame na dan.
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/com ... bike3=null

Uit de prijslijst van dit jaar:
4500 WSD : 660€
6700 WSD : 1.117€
Fuel 90 WSD : 1.677€

Wat dus hetzelfde is al bij de "gewone" mtb's. :wink:
Plaats reactie