Goede keuze???

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Wittezot
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 18:30
Rijdt met: Trek 8900 model 2006
Contacteer:

Goede keuze???

Bericht door Wittezot »

Ik doe ondertussen al 2 jaar de ardennen.
Mijn vriendin is sinds vorige week ook beginnen te rijden. Met haar ga ik dan zaterdags de vaste routes doen hier in de buurt.
De bedoeling is dat zij op termijn mee de ardennen in gaat.
Ik wou voor haar de ERA FSR comp (= epic) van Specialized kopen omdat ik denk dat een fully toch comfortabelder is voor een meisje.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Specialized kopen kan nooit kwaad :wink:
Wittezot
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 18:30
Rijdt met: Trek 8900 model 2006
Contacteer:

Bericht door Wittezot »

Ik bedoel eigenlijk of een fully een goede keuze is. Specialized is idd wel goed.
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Een fully is zeker een goede keuze, maar of een fully comfortabeler is voor een meisje, durf ik betwisten. Er zijn ook hele goeie hardtails die een supercomfort bieden aan de biker die erop zit...

Misschien moet je gewoon eens nadenken over de PLAATS waar ze meestal gaat gaan biken: veelal binnenland -->dan zou ik geen fully nemen, ook buitenland en langere afstanden (+60km) --> dan is een fully het overwegen waard.

Ik denk dat de meesten hier op het forum wel weten dat ik voor vrouwen voorstander ben van vrouwenframes (en dat ik verzot ben op Scott), aangezien die toch nog steeds beter "passen" dan andere (mannen)bikes. Laat je alleszins GOED ADVISEREN door een GOEDE dealer voor de grootte, desnoods een testritje vragen!

Veel plezier met de zoektocht naar een bike, en veel bikeplezier achteraf!!
Gebruikersavatar
Kayser Söze
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 okt 2006 04:36
Rijdt met: Santa Cruz Blur

Bericht door Kayser Söze »

mtb grietje schreef:Een fully is zeker een goede keuze, maar of een fully comfortabeler is voor een meisje, durf ik betwisten. Er zijn ook hele goeie hardtails die een supercomfort bieden aan de biker die erop zit...

Misschien moet je gewoon eens nadenken over de PLAATS waar ze meestal gaat gaan biken: veelal binnenland -->dan zou ik geen fully nemen, ook buitenland en langere afstanden (+60km) --> dan is een fully het overwegen waard.

Ik denk dat de meesten hier op het forum wel weten dat ik voor vrouwen voorstander ben van vrouwenframes (en dat ik verzot ben op Scott), aangezien die toch nog steeds beter "passen" dan andere (mannen)bikes. Laat je alleszins GOED ADVISEREN door een GOEDE dealer voor de grootte, desnoods een testritje vragen!

Veel plezier met de zoektocht naar een bike, en veel bikeplezier achteraf!!
Wat is de beste maat in de Contessa voor een vrouw van 1.70m ? een L ?
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ikzelf meet 1m73 en heb een large (fully) maar heb geen idee of dat hetzelfde gaat zijn voor een hardtail... Die geometrie zal ietsje anders zijn denk ik. Alleszins zal het niet veel schelen!
Plaats reactie