zadel

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

zadel

Bericht door Max Power »

Dit is echt een girls thing, daarmee:

Mijn vrouw heeft onlangs een toertje op mijn oude MTB gemaakt. Ze vindt dat hij geweldig rijdt, maar ze zat niet echt lekker. Het zadel gaf haar een onaangenaam gevoel op een onaangename plek, zeg maar.

Nu is mijn vraag: ligt dit echt aan het zadel, of zou dit aan haar zitpositie liggen? Zij is 1m70 en de fiets is 16" of 17" (ff vergeten). Als ik een dameszadel koop, zou dit dan helpen?
Christel
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 18 feb 2006 12:55
Rijdt met: Specialized epic comp

zadel

Bericht door Christel »

Dat helpt zeker!!! Toen ik pas een mountainbike had, had ik er eerst ook een mannenzadel op. Na 14 dagen kon ik er gewoon niet meer op zitten van de pijn. Wij naar de fietsenmaker en heb ik een dameszadel gekocht: Selle italia transam lady, da's zo'n zadel met in het midden een uitsparing. Ik ging erop zitten en ik voelde helemaal niets meer. Ik moet geen ander zadel meer hebben, op mijn koersfiets heb ik er ook zo een op staan.
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

mijn vrouw heeft sinds kort hetzelfde zadel : Selle italia transam lady : is er super tevreden van.

Ze had na wat last eerst een nieuwe goede broek gekocht (castelli) maar toch nog wat last. Nu met dit zadel helemaal geen last meer.

Is ook een goedkope oplossing :wink:
Gebruikersavatar
stevo87
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 18:15
Rijdt met: giant trance 4
Contacteer:

Bericht door stevo87 »

specialized maakt goede zadeltjes voor mannen en ook voor vrouwen. als je naar je lbs gaat moet je op een plaat gaan zitten met schuimrubber erop. je zitbotjes in je kont laten dan een afdruk achter. die afstandis je maat, bijvoorbeeld je zitbotjes zitten 135mm uitelkaar dan heb je een 130mm zadel nodig. specialized maakt zadels voor 130, 143 en 155 mm

dit zadeltje is een vrouwe versie van de specialized rival (mannen) zadel. het voordeel van de vrouwen versie is dat deze een gleuf in het midden heeft voor een goede doorbloeding (ook die van een vrouw)

specialized ariel
Afbeelding
Plaats reactie