TransCarpatia

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
duck
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 11 jan 2007 19:23
Rijdt met: Scott scale

TransCarpatia

Bericht door duck »

Iemand van de vrouwen die zin heeft de Transcarpatia te gaan rijden?
http://www.transcarpatia.org/
Je moet een team vormen van twee vrouwen, of man en vrouw. Maar zou misschien een extra uitdaging zijn om eens met twee vrouwen te doen? Ben zelf 33j en woonachtig in zuid-limburg. Ken eigenlijk heel weinig vrouwelijke fietsters dus vandaar deze oproep.
lin
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 dec 2004 15:36
Rijdt met: ridley

Bericht door lin »

Lijkt me ontzettend leuk om te doen. Maar ik kon nergens op de site vinden welke ervaring je als rijder moet hebben. Ik zelf ben 36, maar ben van oost-vlaanderen.
veke
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 aug 2006 13:51
Rijdt met: cube

Bericht door veke »

Ik ben eens gaan kijken op de website, maar heb je enig idee wat de afstanden en hoogtemeters per dag zijn? Ik ben 29 en ik woon in Mechelen, heb je al ervaring met de transcarpatia?

veerle
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Hey veke,

het is zo'n 500 km over 14.000 hm. Normaal gezien zouden er routebeschrijvingen moeten staan met hoogteprofiel erbij.

Als ge snel zijt met inschrijvingen(nog net 1 week), dus tot de 31ste januari, bespaart ge u 100 euro's. Inschrijvingsgeld is dit jaar een stuk naar boven gegaan. Voor 31 januari is het 299 euro, na 31 januari dus 399 euro.

Hier op het forum zijn er zeker een paar die transcarpatia al gereden hebben. En in een nummer van O2-bikers van oktober/november (kan het opzoeken voor u hoor) staat er een gans verslag van.

Je kan ook tevens de trailer en movie downloaden(verloopt wel zeer traag) maar dan hebt ge er al zeker een beeld van.

Jammer genoeg heb ik transcarpatia nog niet kunnen rijden, maar het zal zeker voor volgend jaar of het jaar erop zijn. Maar ik denk dat het zeker een aanrader is.

Nog succes met de ploegvorming en ik wens u veel plezier als ge gaat!

Doen zou ik zeggen
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Heb net nog wat zitten rondneuzen op de website van transcarpatia.

Als je de website in de poolse versie bekijkt, vind ge wel enkele getallen ivm km's en hm's van de verschillende dagen.
Dus als ge bij RACE(3de blokje) en dan ROUTE (bij het 3de blokje, de 2de link) kijkt, vind ge deze getallen.

Mij dunkt dat het zwaar begint:

1ste dag: 85 km & 2100 hm's
2de dag: 83 km & 1800 hm's
3de dag : 75 km & 1500 hm's
4de dag: 65 km & 2400 hm's
5de dag: 54 km & 2000 hm's
6de dag: 76 km & 1900 hm's
7de dag: 55 km & 1400 hm's.

Correct me if i'm wrong...
veke
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 aug 2006 13:51
Rijdt met: cube

Bericht door veke »

Conrad

Merci voor de info, inderdaad de eerste 2 dagen zijn stevig!

veerle
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik dacht zelfs dat deze niet uitgepijld was en je zelf je route moet bepalen met kaart en kompas.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Ivo,

nee nee, de organisatie heeft een uitgestippelde route voor je. Het is niet de bedoeling dat je de avond voordien zelf een weg vindt tussen al de checkpoints(5 à 7 / dag).
Maar je mag natuurlijk afwijken van deze route om zo bvb. lange beklimmingen te omzeilen. Dat is natuurlijk toegelaten.

Veerle, Duck of Lin,

laat zeker iets weten als ge de race hebt gedaan hé!
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Je zal nergens pijlen vinden maar op kaart en kompas moeten rijden, wat het tempo natuurlijk gaat drukken.
Gebruikersavatar
steph
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:10
Rijdt met: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Bericht door steph »

:-D in O2-bikers N°124 /okt.'06 staat er een verslagje van Kris Hertsens en Kris Henderieckx over hun deelname in de Trans-Karpatië .

Misschien heb je hier iets aan...
:roll:
Grtz,Steph
Plaats reactie