crossfiets

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

crossfiets

Bericht door raketwomanFIE »

ik zou me graag een crossfiets aanschaffen het is eigenlijk de bedoelling om hiermee te trainen ,maar omdat ik een koersfiets nie zie zitten (te saai) dacht ik aan ne cross daar moet ge nie bang mee zijn om ne keer in een putteke o.a in te rijden

iemand ervaring met crossfietsen?
welk merk en prijscategorie voor een degelijke bike maar betaalbaar??
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Re: crossfiets

Bericht door Gf biker »

raketwomanFIE schreef:ik zou me graag een crossfiets aanschaffen het is eigenlijk de bedoelling om hiermee te trainen ,maar omdat ik een koersfiets nie zie zitten (te saai) dacht ik aan ne cross daar moet ge nie bang mee zijn om ne keer in een putteke o.a in te rijden

iemand ervaring met crossfietsen?
welk merk en prijscategorie voor een degelijke bike maar betaalbaar??
Of ge nu met ne crossfiets of met ne racefiets in een putteke rijd, het resultaat is het zelfde hoor :roll:
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

ne crossfiets kan beter tegen een stootje hé en ik zie nooit iemand met ne koersfiets in een aarde wegeltje rijden! :-?
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

raketwomanFIE schreef:en ik zie nooit iemand met ne koersfiets in een aarde wegeltje rijden! :-?

Mij nog nie bezig gezien zeker :wink: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

Gf biker schreef:
raketwomanFIE schreef:en ik zie nooit iemand met ne koersfiets in een aarde wegeltje rijden! :-?

Mij nog nie bezig gezien zeker :wink: :lol: :lol: :lol:

rij je met ne koersmachien in de boerewegelkes??
ge meent da nie #-o
alé zo een dure bikes
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Het gebeurd inderdaad wel eens dat ik met de racefiets door een offroad paadje rijd ja, maar als ge ziet waar die mannen in Parijs-Roubaix door razen #-o dan denk ik wel dat mijne racefiets af en toe een paadje wel aankan hoor, al gebeurd dit natuurlijk maar zelden. :wink:
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

raketwomanFIE schreef:
Gf biker schreef:
raketwomanFIE schreef:en ik zie nooit iemand met ne koersfiets in een aarde wegeltje rijden! :-?

Mij nog nie bezig gezien zeker :wink: :lol: :lol: :lol:

rij je met ne koersmachien in de boerewegelkes??
ge meent da nie #-o
alé zo een dure bikes
Hangt gewoon af van de wielen of je eens even met de race bike off road gaat of niet. Steekt er simpel setje tainingswielen in, geen probleem, maar steekt er een setje in met een paar carbon hoge velgen, dan denk je wel even na of je off road gaat...(met de koersfiets hé, voor de crossfiets zijn er wel stevigere carbon setjes)
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

Gf biker schreef:
raketwomanFIE schreef:en ik zie nooit iemand met ne koersfiets in een aarde wegeltje rijden! :-?

Mij nog nie bezig gezien zeker :wink: :lol: :lol: :lol:
Me 2!!!!

Da was het eerste wa ik met mijne janettebak gedaan heb, het veld in.
Echt maf :drunk: :lol: :lol:

Dat en ewa urban-biken maakt wegtrainingen nog wel ca-va :wink:
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Heb mijn koersmachien ook al eens offroad getest, en dat valt idd nog goe mee. Ge dokkert wat veel maar ge gaat wel goed vooruit. Natuurlijk gaat ge niet goed vlammen door slijk maar in de zomer is het perfect te doen...
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

thomatchef schreef:Heb mijn koersmachien ook al eens offroad getest, en dat valt idd nog goe mee. Ge dokkert wat veel maar ge gaat wel goed vooruit. Natuurlijk gaat ge niet goed vlammen door slijk maar in de zomer is het perfect te doen...
idd ook al paar keer gedaan vandezomer allé eigelijk gewoon paadjes die ineens overgaan op een soort singletrack dat loopt prima met de koersfiets hoor, al heb je wel wat minder controle.
Plaats reactie