schoenen voor dames

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Of doe zoals ik: ga ze passen ergens, koop ze daar niet maar op internet, dan weet je direct je juiste maat...
Gebruikersavatar
Katedv
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 23:00
Rijdt met: Red Bull

Bericht door Katedv »

Met welke schoenen rijden jullie dan? Zijn er bv bepaalde merken waarvan jullie zeggen : deze totaal niet geschikt of juist andere die wel goed zijn. Ik bedoel dan ook ivm degelijkheid daar ik geen zin heb om binnen x aantal maanden al terug nieuwe te moeten kopen daar de andere slecht van kwaliteit zijn.
Dat heb ik dus ook al aant denken geweest MTB-grietje. Maar ik heb de indruk dat de prijzen tss een winkel en online niet echt verschillend zijn. Ofwel kijk ik op de verkeerde online-sites.
Gebruikersavatar
Survival
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 21:56
Rijdt met: specialized epic comp

Bericht door Survival »

ik rij met de specialized body-geometry schoenen voor dames en ben er heel content over ;-)
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ik heb twee paar sidi's waar ik veel mee rij, maar als het technische ritten zijn waarbij ik veel ga moeten stappen, verkies ik mij specialized BG's Taho Women's

De sidi's zijn beide mannenmodellen, maar sidi is vrij smal getailleerd. De BG is een vrouwenmodel.

Enkele websites:
www.bikediscount.de
www.bike-discount.com
www.bike-components.de

en in belgië/nederland
www.barracuda.be
of onze partner niet vergeten!! www.bike2build.nl

groetjes
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

SIDI rules 8)
Gebruikersavatar
Katedv
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 23:00
Rijdt met: Red Bull

Bericht door Katedv »

De keuze is gemaakt.
Zaterdag verschillende winkels bezocht op zoek naar Sidi bullet lady zonder resultaat.
En bij Van Eyck was de keuze voor damesschoenen heel teleurstellend. Er stonden ongeveer 10 paar in totaal (race en MTB samen) waarvan maar 1 paar Sidi schoenen maat 43.
Heb dan toch besloten om de motodiva van specialized te kopen.
Heb ineens ook maar de klikpedalen aangeschaft.
Vandaag een eerste ritje gemaakt van 50 km en valt goed mee. Het was eerst wel een beetje wennen aan het kliksysteem maar zonder valpartij terug thuisgekomen. Momenteel is er nog een plaatje bevestigd zodat ik ook niet ingeklikt kan rijden voor als ik me onzeker voel.
Op offroad delen is het wel leuk dat je niet constant je voeten terug moet goedzetten.
Hopelijk een goede keuze gemaakt.
Grts
Gebruikersavatar
misscycling
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 dec 2006 15:11
Rijdt met: grandville trial en ne scott usa

Bericht door misscycling »

ik stuik op me patat met klikpedalen ongelooflijk
Gast

Bericht door Gast »

misscycling
ik denk dat iedereen dat de eerste ritten voorheeft
welk merk klipedalen heb je?
staan die vrij los afgesteld?
ik raad aan om dar eerst een km of 10 mee op de gewone baan te rijden
en terwijl je ermee rijd regelmatig in en uit klikken om zo een automatische aan te kweken
eens je klikpedalen gewoon bent kun je ze niet echt meer missen
verder veel plezier met het biken
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

ik rij ook met sidi en ben er enorm tevreden over ze zitten als gegoten en wegen bijna niks!!
hiervoor had ik specialized body geometrie maar die zijn minder beetje lomp gevoel
mijne eerste paar waren nailini schoenen deze gebruik ik nog steeds als het echt héél vuil licht kwestie van mijn sidi's wat te sparen

besluit SIDI niet de goedkoopste maar de beste!!!
Plaats reactie