Kramp in de handen

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
truuseke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 13:44

Bericht door truuseke »

Ik heb de laatste ritten ook af en toe last van krampen in mijn vingers. Maar heb mijn fiets toch al meer dan een jaar. dus aan de remmen kan het niet liggen. volgens mij spannen mijn nieuwe handschoenen teveel, ofwel knijp ik te hard in mijn stuur op de zeer technische stukken.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

heb je dan geen last van een 'ei in je broek'.

effe serieus.
de remhendels van hope (zeker de mono mini) hebben een stelvijsje waardoor de remgreep dichter bij de handvaten komt en dit heeft niets te maken met het verleggen van het drukpunt zoals bij vele andere remmen.

qua ergonomie vind ik dit nog altijd de beste remhendels (in vergelijking met shimano, juicy seven en oro)

en remmen ook :lol:
Christel
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 18 feb 2006 12:55
Rijdt met: Specialized epic comp

Kramp in de handen

Bericht door Christel »

Ik had vroeger niet echt last van krampen, maar wel pijn in mijn handen en onderarmen van te remmen. Had ook V-brakes, nu heb ik Magura HS33 remmen. Hier moet je minder hard op knijpen om te remmen en ze remmen ook beter. Schijfremmen is niet altijd mogelijk om op je MTB te plaatsen. 8)
Plaats reactie