I'm already so excited, please say it is ok

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
greetc
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 sep 2005 11:11
Rijdt met: cannondale

I'm already so excited, please say it is ok

Bericht door greetc »

ik ben al lang op zoek naar een tweedehands MTB, hele tijd niets gevonden want ze waren allemaal te groot. Nu heb ik iets op het oog en ik ben er al helemaal weg van (wil hem morgen gaan kopen) maar ik begin ineens te twijfelen aan de maat: 't is een 17 inch en ik ben 1.64m (been 77cm).
Kan iemand aub zeggen dat dit ok?! of is het toch te groot?

I'm already so excited, please say it is ok..........
greet
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 sep 2005 22:31
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door greet »

ben ook 1.64m en mijn mtb is 15.5, en die is alleszins niet te klein....
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Kijk toch eens na of je er dezelfde positie op kan vinden als op je huidige fiets.
De frames van verschillende merken verschillen kwa maatvoering.

Is het frame klassiek of erg slooping, hoe werd de maat bepaalt (hart tot hart of hart tot bovenkant bovenbuis, etc..)

Bij bikefitting.com kom ik met een binnenbeenlengte van 770mm uit op een frame van 42 cm/16.5 inch hart tot hart dus met een 17 inch zit je zeker goed.

normaal gezien neemt men de binnenbeenlengte x 0.65 om de framemaat in cm te bepalen voor een klassiek frame (koersfiets). Voor een mtb mag je van het bekomen getal een cm of 6-7 aftrekken want mtb's zijn meestal slooping.

Kijk eens na of je binnenbeenlengte klopt , 77cm is al vrij lang kwa benen.

Ik ben bvb 1m81 en heb een binnenbeenlengte van 81cm.. en ik rij met een 18 inch frame

Het is niet simpel , ik weet het.

Het belangrijkste is en blijft, RIJ met die fiets, na hem afgestelt te hebben zoals jij hem graag hebt. Valt het mee, OK, wringt er ergens iets.. kijk uit naar een andere.
Laatst gewijzigd door A d r i op vr 16 sep 2005 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
cannondale .com
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 15 sep 2005 16:28
Rijdt met: cannondale

Bericht door cannondale .com »

ik ben nog nieuw in deze sport maar heb de fiets van mijn man en die past naar mijn wten rijdt er toch goed op.

hoe wordt eigenlijk gemeten :oops: ben 1m75 en die fiets die ik nu heb is een large .

met de tijd wil ik toch een nieuwe maar deze is nog niet versleten en is een goeike.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

klik eens op http://www.bikefitting.com voor alle uitleg.
je kan ook je binnenbeenlengte ingeven (in mm !) en men berekend dan vrijblijvend je framegrootte .
Je moet wel aanklikken welk soort fiets je wil.
1 inch= 2.54 cm

Misschien kan je ook eens deze spreadsheet proberen .
Die houdt ook rekening met je armlengte.
cannondale .com
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 15 sep 2005 16:28
Rijdt met: cannondale

Bericht door cannondale .com »

dank je :-D

ben juist begonnen 4 maanden en ga nu alle zondagen tt doen met mijn ventje zijn ploeg

weliswaar de kleinere 30 of35 .
maar alle begin is wat moeilijk he

maar ben er wel aan verknocht en als de conditie en een beetje meer durf dan kan ik mee met de mannen . :-D
greetc
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 sep 2005 11:11
Rijdt met: cannondale

Bericht door greetc »

ik heb nog eens gemeten en het is 77cm, ik zal dus wel een kort lijf hebben zeker....

de fiets die ik wil kopen is een Specialized Enduro Full Suspension, ik weet niet hoe de maten van een specialized uitvallen laat staan van een full. Vergelijken met mijn oude fiets is moeilijk want dat is een krakkemikkige hybride van raleigh (tijd dat die de deur uitvliegt), geen vergelijking mogelijk dus.

In de fietswinkel had ik eerst een commencal zien staan (prachtig ding). de verkoper zei dat ik een small moest nemen en die was 17 inch, hij zei ook wel dat small de kleinste maat was. (waar of niet?) Uiteindelijk viel de prijs verschrikkelijk tegen en heb ik besloten voor een tweedehands 'specialized' te gaan en die is toevallig 17 inch. nu maak ik me toch wel een beetje zorgen...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Hopla! De vrouwen stellen een vraag en onzen adri springt er direct op :lol:

Zo kennen we 'm hé :drunk: :drunk: :lol: :wink:
FirstMTB
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 08 sep 2005 18:45
Contacteer:

Bericht door FirstMTB »

Adri, ik ben 1.83 groot en heb binnenbeenlengte van 86cm en heb een 20" specialized, ik denk dat dit echt veel kan verschillen van mens tot mens. 77 x 0.66 = 50.82 - 7= 43.82 en dat zou overeen moeten komen met een 17" (43cm) volgens mijn papierke van de fietsenhandelaar (heb vorige week net een nieuwe gekocht vandaar) Maar moest het nu niet goed zijn greetc dan kan ik er niets aan doen, ik ben geen kenner.
greetc
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 sep 2005 11:11
Rijdt met: cannondale

Bericht door greetc »

ok, dit geeft me al wat meer vertrouwen.
gewoon verstand op nul, geen gezeik meer van mij, ik ga hem gewoon kopen en als hij niet past zullen jullie volgende week bij 'te koop' een knappe specialized zijn staan (aan een superprijs)

groetjes
Plaats reactie