meisjesfiets 20"

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

meisjesfiets 20"

Bericht door Swannie »

Goeiemorgen,
Mijn dochtertje van bijna 5 is uit haar 16" fietskes uitgegroeid. Nu dus op zoek naar een 20". Ze wil een stadsfietsje, liefst met bagagedrager voor en achter voor haar poppetjes :lol:
Mijn wederhelft had deze gevonden op bol.com, maar ik twijfel...
Afbeelding

iemand hier die onlangs dezelfde zoektocht gemaakt heeft? liefst een online aanbieder wegens alle fysieke winkels gesloten. Tips? Do's en dont's?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: meisjesfiets 20"

Bericht door RigolleM »

Mijn eerste bemerking deze worden NIET via Bol.com verkocht maar via City-bikes.nl!

Mijn dochter heeft onlangs ook een nieuwe fiets gekregen maar dan een 24" en hebben ook de online shops afgeschuimd. Bij mijn dochter moest er een mandje vooraan aanwezig zijn, om te kunnen gaan picknicken #-o Het is een Bobbin geworden, per toeval op gebotst en werd verkocht in de buurt. Heb hem zelf in mekaar mogen steken, want in de winkel (geboortelijsten) waren enkel dames aanwezig :-D

Qua afmontage valt het eigenlijk nog best mee en schakelt prima (na beetje afregelen), denk niet dat je veel kunt misdoen door online dergelijke fietsen te kopen. We hebben ook wat fietswinkels bekeken, maar daar waren de prijzen ons wat te hoog voor een fiets waar ze maar een paar jaar gaat mee rijden.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: meisjesfiets 20"

Bericht door madskatingcow »

Wij hebben voor onze dochter vorig jaar deze fiets gekocht : Islabikes Beinn 20 large.

Als optie hebben we een bagagedrager en zijstandaard genomen.

De fiets is echt super! Niet goedkoop, maar kwaliteit onderdelen en wielen en vooral.. met 7.6kg enorm licht. Iets wat vaak over het hoofd wordt gezien. Met een lichte fiets bestuurt het kind de fiets en niet omgekeerd. De meeste kinderfietsen zitten al gauw tegen de 10kg, wat vaak ontmoedigend werkt, zeker bergop. Stel dat je kind 20kg weegt en de fiets 10kg, dan is het alsof een volwassene met een fiets van 35kg zou rijden.
Over de versnellingen waren we in het begin wat terughoudend, maar ze schakelt blindelings alsof het niets is. Regelmatig rijden we tussen de 10 a 20km. Als alternatief dachten we aan een Early Rider 20", met drie versnellingen in de achternaaf maar haar vorige 16" fiets was reeds een Early Rider en aangezien je enkel alu kleur hebt leek deze te fel op de vorige.
Het roze dat ze nu heeft is echt wow, ik kan je altijd een foto mailen. Goedkoop zijn ze niet, maar hun geld meer dan waard.

Afbeelding
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: meisjesfiets 20"

Bericht door Swannie »

Bedankt al voor de antwoorden.
Dadelijk tijdens de lunchpauze die 'Bobbin' eens bekijken.
@madskatingcow: haar zus van 7 heeft een Specialized Riprock, en ik wou in 1ste instantie de Scott Contessa 20'' in het roze te bestellen, maar ze wilt absoluut geen dikke banden of iets mtb-achtig.
De streken van de mama bij de geboorte meegekregen denk ik :lol:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: meisjesfiets 20"

Bericht door madskatingcow »

Wel, de Islabikes Beinn 20 is géén mtb, ideaal dus. Altijd welkom om te komen kijken (vanop afstand) :wink:

Qua zithouding is de Beinn 20 echt doordacht. Niet te recht, niet te diep. Komt standaard ook met een bel :-D
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: meisjesfiets 20"

Bericht door Swannie »

Iets te prijzig die Islabikes. Gaat mijn wederhelft nooit aan een kinderfiets willen geven en ik eigenlijk ook niet.
Volgend jaar wil ze wsl toch al een andere...
Plaats reactie