Dameszadel

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Be
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 14:20

Dameszadel

Bericht door Be »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn eerste mountainbike gekocht. De fiets bevalt heel goed, maar het zadel veroorzaakt toch wel wat ongemak. Nu zag ik dat er ook speciale dameszadels op de markt zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Welk merk en type is aan te raden? Waar moet ik bij de aanschaf van een dameszadel op letten?
Alvast bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Selle royal misschien?" RVG 8547DGT Ethos SL" dit is een dameszadel
kijk hier eens
http://www.selleroyal.com/selleroyal_ca ... 58&lan=DUT
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

mijn vriendin rijdt met'n Fizik's Nisene en is er aangenaam door verrast ..

:bounce:
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ik heb op mijn oude bike een zadel van specialized BG maar weet het type niet (ziet er in ieder geval uit als het '05 Dolce zadel). Zit wel lekker :P

Op mijn nieuwe bike heb ik gekozen voor een Jett Gel zadel (ook specialized BG, zie op hun site), ik zal laten weten hoe het zit als ik eerstdaags mijn nieuwe bike mag gaan halen in de winkel.

Ik weet ook nog dat Selle italia vrouwenzadels heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind in ieder geval een vrouwenzadel véél en véél beter zitten als die smalle mannenzadeltjes... Je zou er bijna over zakken als je iets bredere heupen hebt #-o

ps: ik heb bij mijn eerste bike een aantal zadels mogen testen tot ik er één vond dat ik het lekkerst vond om op te zitten... Ik weet dat het niet bij elke handelaar zal mogen, maar vragen staat vrij...........
Gebruikersavatar
enrico
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 25 mei 2004 21:54
Rijdt met: Giant Anthem Advanced Pro 1

Dameszadel

Bericht door enrico »

Getest in het magazine "Mountainbike" (D) nr. 6-2004als zeer goed. De vrouwenzadels: Fizik Vitesse CP3 / Specialized BG Mountain PR Women / Terry Butterfly Ti gel. Een vrouwenzadel dat al wat langer op de markt is: Selle Italia Lady Trans Am. Of één van deze zadels jou pijnloze ritten zal geven is moeilijk te zeggen. Hang o.a. van je lichaamsbouw en je zithouding (rechtop. sportief etc.) af. Om latere teleurstellingen te voorkomen zou ik net zoals mtb grietje gedaan heeft een aantal zadels uitproberen. :P
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Niet te vergeten goedkope zadel die bij mijn vrouw een hele verbetering was. De BBB vrouwenzadel. Ik heb deze slechts 26€ betaald.
Gebruikersavatar
GL1500
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 17 okt 2002 20:07
Rijdt met: Trek/Ridley

Bericht door GL1500 »

Op de mtb van mijn vrouwke staat de San Marco Atola. Ook een dameszadel.
Be
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 14:20

Bericht door Be »

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.
Ik heb ook bij andere forums rondgekeken en mijn keuze is gevallen op een zadel van Selle Italia: Gel flow lady.
Ik heb er inmiddels een paar keer mee gefietst en het bevalt erg goed.
Dit had ik toch echt al een paar maand eerder moeten doen!
Beba

Bericht door Beba »

Hey,

ik heb een dameszadel van BBB van 27 euro gekocht vorige week,
zeker de moeite waard.
Plaats reactie