Wielenmaat voor kleine dames?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
LaurensM
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jun 2012 20:25
Rijdt met: Trek Superfly 8

Wielenmaat voor kleine dames?

Bericht door LaurensM »

Hallo,

Ik post hier jegens m'n vriendin (zij is het nederlands nog niet zo machtig ;-)). We zijn beide op zoek naar nieuwe fietsen, en ik kom wat raad vragen voor haar. Zij is 1m62, binnenbeenlengte 75cm met een budget van 1000€. Ze twijfelt voor de wielenmaat. Ze rijdt nu met een 26 en ik ga overschakelen van 26 naar 29. Zij zou liefst een 27.5 willen uitproberen (ze wil alvast geen 26 als ik een 29er neem uit schrik dat het verschil in tempo te groot zou worden).

Ik vind echter amper dealers in de buurt van Mechelen waar ze 27.5 wielen hebben, en ze betwijfelt of een 29er goed zou zijn voor haar.

Wat is jullie ervaring. Kleinere vrouwen op een 29er, yes/no? We rijden hoofdzakelijk hier in Belgie, met tripjes naar de ardennen.
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Wielenmaat voor kleine dames?

Bericht door Hanne_F_S »

Ik ben 2 cm groter en heb een 29'er... Ik denk dat de geometrie/afwerking van een fiets meer doet dan de banden. Ik had ook een 27,5 model geprobeerd (mannenmodel met bijna dezelfde geometrie) en die 29-er lag mij veel meer... Maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is... En een fiets vinden om te proberen is niet makkelijk.
Plaats reactie