GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door K&Jprojects »

Helaas bestaat het overgrote gedeelte mountainbikers uit mannen.
Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik zie ze graag rijden en ik heb er geen problemen mee om mijn mannetje te staan.
Maar toch zou ik het erg leuk vinden om met een "vriendin" (of vriendinnen!) te kunnen gaan mountainbiken en ook samen wat van elkaar te kunnen leren.

Wie zoek ik juist?
een toffe MTBster die geregeld eens wil afspreken (voornamelijk zondagen)
uit de (wijde) omgeving van Diest
als het even kan, iemand van mijn leeftijd ongeveer (ikzelf: 27jaar)
geen totale beginner, maar een gemiddelde bikester
ik ben zelf geen heldin op de mountainbike, maar ik hou wel van wat uitdaging
routes met alles erop en eraan: stukken om op adem te komen, klimmen, dalen, technischere stukjes, ... en vooral veel singletracks! :-)
geen lange afstanden van 60km of meer, maar wel de gemiddelde bloso afstanden (20-40km)
ik wil je wat ongekende paadjes uit de buurt leren ontdekken, maar ik wil zeker ook iemand anders zijn buurt ontdekken
of samen wat blosoroutes/toertochten rijden


Laat me een berichtje achter, als je jezelf hier in herkent!


Groetjes,
Karen
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door Evi Photo »

Dag Karen!

Ik woon in Linkhout en zie een MTB-buddy uit de omgeving wel zitten. Alleen heb ik nog geen MTB. Wat mountainbiken betreft ben ik dus een beginner, maar ik sport wel behoorlijk wat, dus ik ben geen beginnende sporter.

Ik kan me wel vinden in wat je schrijft: ik hoef niet de volgende MTB-kampioene te worden, maar het mag er af en toe wel hard aan toe gaan. Meer dan puur recreatief, maar ook niet die hard.

Als ik wat meer info heb over welke MTB ik zou kunnen kopen en als ik effectief beslist heb om eraan te beginnen, laat ik zeker iets weten!

Ik word 33 in juli, maar dat klinkt in mijn oren véél ouder dan dat ik me voel, haha!! Mensen schatten me rond de 27 à 28, dus laten we dat maar aanhouden! ;)
Rabbitfire
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 aug 2008 19:37
Rijdt met: Scott Scale 29 + Merida Big Nine Light Issue

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door Rabbitfire »

Hallo Dames,

Leuk initiatief.
Geen zin om aan te sluiten bij de Hagelandse Mountainbike Club? Zie http://www.hmtb.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij rijden iedere dinsdag avond en starten op het dorpsplein van Kortenaken om 18u30.
Er zijn 3 niveau's die verschillen in snelheid en moeilijkheidsgraad.
De A-ploeg is echt voor 'Die Hards', de B-ploeg zijn de Allrounders en in de C-ploeg rijden meer de mensen die veel willen babbelen en niet te moe willen zijn na de rit.
Zoals ik lees in jullie berichten denk ik wel dat aansluiten bij de B-ploeg de beste optie zou zijn. Deze groep is meestal rond de 12 "man" sterk. MAAR... en nu komt het... er rijdt ook één vrouw mee. Ze staat heel goed haar mannetje en moet zeker niet onderdoen, zelfs bij de technische stukken komt ze sterk door de bocht.
We rijden in de weide omgeving van Kortenaken. Onze grenzen situeren zich rond Tienen, Scherpenheuvel, Averbode, Lummen, Herk de Stad, Engsbergen, ... De B-ploeg heeft een voorkeur voor de bossen in Zelem, Linkhout, Lummen, ...
Mocht dit je aanspreken aarzel dan zeker niet om eens langs te komen. In de zomermaanden is het altijd minder druk (velen gaan op vakantie) waardoor je gemakkelijk enkele ritjes kan mee pikken. Vraag naar de voorzitter en die geeft je wel voldoende uitleg...

Groeten,
HMTB
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door Evi Photo »

Moet zeker eens lukken! Dinsdag om 18u30, Kerkplein Kortenaken? Zal het onthouden en binnenkort eens meerijden!
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door Evi Photo »

Normaal gezien kom ik morgenavond eens meerijden! Tot dan!
wendy1985
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 20 aug 2010 12:27
Rijdt met: nog geen

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door wendy1985 »

Hoi,

Ik ben recent naar Hasselt verhuisd en zoek nieuwe fietsmaatjes, als jullie interesse hebben laat maar weten, heb jullie ook PM gestuurd.

Groetjes,
anton
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 15:52
Rijdt met: f29 cannondale

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door anton »

lake bikers club is van linkhout en herk-de-stad
vrouwen zijn ook welkom. er rijden al een paar vrouwen mee
we rijden ieder woensdag avond om 19u we vertrekken aan 't vloot schulensmeer demerstraat 60 linkhout als wilt mee rijden laat iets weten via prive bericht
meer info http://www.lakebikers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: GEZOCHT: MTBster regio DIEST

Bericht door Evi Photo »

Bedankt voor het berichtje! Ik kan jammer genoeg niet op woensdagavonden, omdat ik dan rugbytraining heb.
Plaats reactie