Goede keuze?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Goede keuze?

Bericht door Hanne_F_S »

Ik ben Hanne, 25 jaar, en een totaal groentje wat Mountainbiken betreft...

Reden van aankoop MTB: Mijn vriend had zo'n 2 maanden voor wij samen waren een MTB (Cube) gekocht. Nu is die dus zowat anderhalf jaar amper gebruikt geweest. Hij heeft een veeleisende job met storingsdiensten (en weekends) en ik ben zelfstandige dus als we al eens wat vrije tijd hebben vullen we die het liefst samen in. Daarnaast doe ik nog aan Canicross met mijn Border Collie. Doordat ik niet voldoende kan trainen (en mijn vriend echt niet graag loopt) heb ik veel last van mijn rug en heupen na het lopen en zou ik dus ook willen overschakelen naar Bike-jörging. (Fietsen met de hond voor je fiets).

Gebruik: Toertochten, Bike-jörging en trainen van de woefjes.


Mijn keuze was gevallen op de Cube Access WLS SL 29 (€ 999)


http://www.cube.eu/nl/bikes/woman-like- ... -sl-27529/

Afbeelding

Is dit een goede keuze of zijn er andere voorstellen?!

Alvast bedankt om jullie meningen te delen

Hanne
Gebruikersavatar
Glenneman
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 14:08
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Goede keuze?

Bericht door Glenneman »

Ik vindt da wel een ferm veloke.En qua afmontage voor da geld,is zeker nie slecht.Ben ook gene kenner dus kan r vo de rest nie veel van zeggen.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Re: Goede keuze?

Bericht door K&Jprojects »

Ik denk dat ge bij Cube wel altijd goed zit, wat prijs-kwaliteit betreft!
En voor jouw doelen, zal dat zeker volstaan!
Maar heb je veel last van je rug, of wat lees ik? Als dat zo is, dan zou ik toch voor een fully gaan, zodat je rug wat ontlast wordt. Met een hardtail krijg je echt wel veel schokken die je rug moet opvangen.

Hoe dan ook, geen slechte keus denk ik zo!


BTW: woonplaats invullen!
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Goede keuze?

Bericht door Hanne_F_S »

Mja, een fully... Kost wel ineens een hele smak meer, en ik vind dit al zot veel voor ne fiets :-D
Ik heb natuurlijk helemaal geen ervaring met MTB'en maar is een fully in de Kempen nodig? Ik heb last van mijn rug maar geen idee of ik er op de fiets ook last van ga hebben. (het zijn echt bepaalde houdingen die een blokkade triggeren)
Gebruikersavatar
Glenneman
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 14:08
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Goede keuze?

Bericht door Glenneman »

Om hier in de Kempen rond te cruise is ne fully zeker nie nodig.Het moet natuurlijk wel een plezier blijven om op uwe mtb te springen en een toerke te gaan doen.Tzou dus spijtig zijn voor u en uwe portemonnee, da ge me uwe nieuwe fiets er tegenop zit om er mee te rijden,schrik uit pijn in uwe rug en heupen.Voor t zelfde geld hebt ge er minder last van omda het toch wel wa anders is dan lopen.
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Goede keuze?

Bericht door Hanne_F_S »

Fietsen is toch 1 van de sporten die ze aanraden bij rugkrachten. Ik was wel van plan om de fiets zo recht mogelijk te laten afstellen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Goede keuze?

Bericht door _alain_ »

Als je een kine hebt of van plan bent te bezoeken,
vraag dan eens wat core oefeningen in jouw geval het beste zijn.

Ik rij met de vrachtwagen, altijd dezelfde houding en veel te weinig beweging,
ook vaak rugklachten.
Tot ik ben begonnen met specifieke core training, sindsdien rij ik klachtenvrij zolang ik mijn oefeningen doe.
Doe ik ze een paar weken niet, dan weet ik het wel :-)
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Goede keuze?

Bericht door Hanne_F_S »

_alain_ schreef:Als je een kine hebt of van plan bent te bezoeken,
vraag dan eens wat core oefeningen in jouw geval het beste zijn.

Ik rij met de vrachtwagen, altijd dezelfde houding en veel te weinig beweging,
ook vaak rugklachten.
Tot ik ben begonnen met specifieke core training, sindsdien rij ik klachtenvrij zolang ik mijn oefeningen doe.
Doe ik ze een paar weken niet, dan weet ik het wel :-)
Dat klinkt bekend :-D Ik krijg dat voornamelijk van met de trekker of loader te rijden. Schokkende bewegingen tezamen met mijn rechtervoet uitstrekken (om het gaspedaal te bedienen) geeft blokkades. Ik probeer dat dus zo veel mogelijk te vermijden.

Ik heb inderdaad al zulke oefeningen gekregen!
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: Goede keuze?

Bericht door Lucky22 »

Als je eventueel interesse zou hebben : ik overweeg de fully van mijn vrouw te verkopen omdat ze nu ook met een sandman rijdt en ook nog een cannondale flash heeft.
Er moet er dus eentje weg en we hebben beslist (met spijt) dat dit haar fully wordt.

Dit is een Liteville met crossmax SLR wielen, net nieuwe XT crank en met elixir XR remmen. MTB is ook volledig "women"tuned (vrouwenzadel, korter stuurpen, breder stuur) voor mijn vrouw. MTB is technisch in nieuwe staat, optisch een 9/10. Ik laat de forumleden zelf wel aangeven of dit een goede fully is (kader alleen heeft 1900 € gekost en crossmax slr wielen zijn nu ook niet de goedkoopste en zwaarste wielen welke je kan vinden ;-).
Omdat we liever biken dan tijd te steken in verkoop (veel mails, potentiële kopers welke willen komen zien, afdingen, onderhandelen enz...) denken we deze onmiddellijk voor 1100 € à 1000 €te verkopen. Naar mijn bescheiden mening (maar opnieuw laat ik de forumleden dit zelf aangeven) heb je hiermee een betere mtb dan de cube (maar daarmee wil ik zeker niet gezegd hebben dat de cube geen goede fiets of keuze zou zijn!) en onmiddellijk ook een fully. Dit is wel een 26" terwijl de cube een 29" is. Mag altijd wel eens uitgeprobeerd worden zonder verplichtingen.
Weet wel niet hoe groot je bent, mijn vrouw is 1m64

laat maar iets weten

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Goede keuze?

Bericht door _alain_ »

Superfiets die 301!
En aan die prijs kan je 'm niet stelen...
Plaats reactie